Avatar billede mlindegaard Nybegynder
22. juni 2005 - 15:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hent pop3

Hej,

Jeg har lige sat en SBS 2003 op, og vil bruge den indbygget Exchange server.

Men da vi har vores mails liggende hos en udbyder vil jeg gerne have det sådan at Exchange serveren henter de mail, så brugerne på nettet ikke skal have konfigureret andet end exhange serveren på de enkelte arbejds maskiner.

Hvor opsætter jeg dette i Exhange serveren?
Avatar billede dsjk Novice
22. juni 2005 - 16:01 #1
Du kan bede udbyderen route mailen videre til jeres ip, de vil så blive sendt direkte til jer og vil ikke ligge hos udbyderen.

/dsjk
Avatar billede screem_brille Novice
22. juni 2005 - 18:09 #2
det smarteste er nok bare at benytte den vedfølgende POP3 retriever ;)
Avatar billede groenaert Novice
22. juni 2005 - 18:19 #3
Jeg har selv prøvet den indbyggede Pop3 connector og er ikke videre imponeret over stabiliteten. Derfor har jeg valg at benytte PopBeamer (http://www.popbeamer.com/products/popbeamer.htm)

Groenaert.
Avatar billede monmike Nybegynder
23. juni 2005 - 10:09 #4
Jeg bruger Exchangepop3. http://www.exchangepop3.com
Den er utrolig nem at sætte op og kører upåklageligt. Den er godt nok ikke gratis.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
23. juni 2005 - 12:35 #5
Jeg vil anbefale at modtage jeres post via SMTP, bed jeres udbyder om at sætte dns op til at smtp trafik rammer jeres server. (Kræver i har fast ip)

Enig med groenaert, pop3 connectoren er ustabil.
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2005 - 03:10 #6
kan man forvente noget feedback eller ?
Avatar billede mlindegaard Nybegynder
27. juli 2005 - 22:23 #7
Hejsa.
Så er jeg tilbage...
Efter lidt skriverier frem og tilbage med MS viser det sig at jeg kan bruge den der er indbygget, men skal først hente alle opdateringer før jeg opsætter exhange til at hente
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2005 - 23:02 #8
hvorfor tager du så selv pointene ? det var jo det jeg skrev ????