Avatar billede boje5 Nybegynder
22. juni 2005 - 10:56 Der er 6 kommentarer

Exchange 2003 - forkert bruger modtager mail.

Hej.
Problemstillingen er: Mail sendt fra A til B, C og D er også blevet modtaget af E (Alle er interne mailboxe). Nogen erfaringer/gode råd til fejlfinding??

Mvh
Thomas
Avatar billede tlaursen Nybegynder
22. juni 2005 - 11:03 #1
Er det kun 1 mail, eller er det generelt? Hvis det kun er 1 mail, kan det være en tastefejl. Ellers kan det være at mailen er sendt til en distibutionsliste hvor også E optræder?
Avatar billede boje5 Nybegynder
22. juni 2005 - 11:26 #2
Der er kun 1 bruger der har reageret og undret sig over hvorfor hun har modtaget mailen, når hun ikke stod i modtager feltet. Den er sendt til 3 specifikke personer.. Det er ikke en tastefejl eller dist.liste. Jeg har en kopi af mailen og kan se at kun b, c og d optræder i modtagerfeltet. Jeg kan ikke vide om der er yderligere personer der også måtte have modtaget den, da ikke andre har reageret.
En mulighed kan selvfølgelig være at hun ved en fejl er blevet placeret i BBC feltet. Men syntes bare jeg har hørt om problemet tidligere og hvis jeg prøver at spore mailen i Message Tracking Center med A som afsender og E som modtager, er den der ikke.
Avatar billede preetz Nybegynder
22. juni 2005 - 12:36 #3
Det lyder underligt at Message Tracking ikke har fanget den. Hvis den er leveret til E's mailbox, må Exchange også ha' registreret den.
Har du prøvet en søgning uden E som modtager, kunne jo være at BCC bliver sorteret fra i message tracking.

Umiddelbart lyder det som om en af dine brugere har forwarding slået til, enten i AD eller vha. en regel i outlook.
Avatar billede boje5 Nybegynder
22. juni 2005 - 14:29 #4
Ja det har jeg. Kan fint finde mailen med de 3 andre som modtagere. Har siddet og testet lidt, og skulle E have stået i Bbc ville hun kunne spores i message tracking som de andre. Har også søgt hvor kun hun står som modtager og sender feltet er tomt. Der kommer ingen forekomst i det aktuelle tidsrum. For mig lyder som en bug i exchange - kan simpelthen ikk se hvad der skulle være sket.
Avatar billede majlind Nybegynder
27. juli 2005 - 11:29 #5
Jeg har efter installation i weekenden fået et tilsvarende problem, har du fundet en løsning på problemmet?
Avatar billede boje5 Nybegynder
27. juli 2005 - 13:22 #6
Både og... Der var andre der overtog "sagen". Men som jeg forstod det havde der været problemer m. afsenders mailbox, så alle havde rettigheder til at åbne den. Og på den måde havde hun vist fanget den pågældende mail.