Avatar billede søren-jon Nybegynder
31. oktober 1999 - 09:18 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

ASUS TNT2 Låser

Kæmpe Problem!!! det er stort set uanset hvilket spil jeg fyrer af, så låser det efter kort tid jeg havde ikke problemet med mit gamle voodoo og ati rage kort og tillægger det derfor problemet Rivaen! jeg har de nyeste drivere osv. hvad kan årsagen være, dettte kort burde jo sparke røv? kan det være det bliver for varmt?
Avatar billede svuppe Nybegynder
31. oktober 1999 - 10:10 #1
Har du overclocket din maskine? TNT2 kort er ikke ret vilde med for høje hastigheder på bussen.
Check også at blæseren på kortet overhovedet kører. En af mine venner har lige købt et Diamond V770 Ultra, og der var blæseren defekt.
Avatar billede chruker Nybegynder
31. oktober 1999 - 12:55 #2
Har du opgraderet grafikkortet til riva, uden at geninstallere Windows ?  Hvis ja, så kan det godt være at nogle gamle drivere ligger og spøger. Prøv med en frisk windows.
Avatar billede søren-jon Nybegynder
31. oktober 1999 - 13:37 #3
Min maskine er ikke overclocket det er en almindelig dødelig p2 300!
og nope... ingen gamle drivere
og jeps blæseren kører
og jeg bruger ikke det medfølgende TWEAK program!!
Avatar billede desperado Nybegynder
31. oktober 1999 - 18:55 #4
først skal jeg vide hvad det er for en maskine du har ! !

jeg kan med 90 % sikkerhed sige at det er en AMD K6-2 og med et ALI chipsæt

og det forklare det !
hvis du har dette system så kan du godt spare dig ! det kommer ikke til at virke ! hvis du skal have det til at køre med en TNT II chip i din maskine. Skal du have et "Leadtek S320 TNT II ultra" i maskinen de er de eneste der har en løsning på det problem du har.

joo du kan købe et creative TNT II de har også en pacht til deres kort men den er ikke helt såå stabilt !
(creative SOX)
Avatar billede søren-jon Nybegynder
31. oktober 1999 - 22:28 #5
Hej Desperado!!
Lige oven over dig står der hvilken maskine jeg har *GGG*
Den burde kunne klare sagerne
Avatar billede flensburg Nybegynder
01. november 1999 - 12:08 #6
Hvad med at flashe med den nyeste bios til Asus TNT2 kortet?

Det forsøgte jeg og det løste alle mine problemer.
Avatar billede søren-jon Nybegynder
01. november 1999 - 14:19 #7
Flensburg>> prøver....
Avatar billede søren-jon Nybegynder
01. november 1999 - 17:21 #8
Flensburg>> Det hjalp ikke meget.... del låser stadig. Jeg har en del drivere loaded, ved ikke om det kan være det!
Avatar billede flensburg Nybegynder
01. november 1999 - 19:19 #9
Hvilken ver af drivere kører du med?
Avatar billede fatboy Nybegynder
01. november 1999 - 19:24 #10
Efter bios-flashen skal du installere drivere igen. (og evt. directx, men directx først)
Avatar billede desperado Nybegynder
01. november 1999 - 23:14 #11
sorry havde ikke set den !!
p2 300 hmmm
hmm det kunne godt være et forsøg !
prøv at tjække dine ram !
her du flere stænger i ??
hvis du har så sæt den dårliste i slot2
det er der computeren måler ram hastiheden !

hvilket bord har du ! i ??
et andet godt råd... er at tage de sidste nye masterbus driver og smide ind såå grafikkort såå DX ; ))
du må prøve igen
;) )
Avatar billede herskegut Nybegynder
02. november 1999 - 09:37 #12
heysa søren-jon
jeg har selv et Asus TNT2 ultra, og jeg har nok et lignende problem, mit kort havede og problem i TV-delen af kortet.
og det gjorde at kortet troede at det skulle gå over til tv-out en gang imellem.
dette resulterede i at after nogen tid i win9x kunne jeg ikke bruge min spand mere før jeg slukkede den.
men derimod i WinNT 4.0 hvor der ikke er nogle drivere til TV-out/in delen virker det uder problemer, hvis du har TV-out/in på dit kort skulle du få det ned til en forhandler og få det byttet
Avatar billede herskegut Nybegynder
02. november 1999 - 09:39 #13
nå jo
jeg har også prøvet alle de nyeste drivere og efter alt at dømme kan jeg sige at de ikke gør nogen forskel i win98, den går ned hvis det er Tv-out delen der er noget fuck med
løsning er enten at få det byttet eller køre WinNT
Avatar billede mega Nybegynder
02. november 1999 - 09:54 #14
Du siger at din maskine er en almindelig dødelig p2 300! Men derfor er det da ikke sikkert at du ikke kører 100 Mhz på bussen?!? (3x100 Mhz)

Siden er det er en ægte PII og ikke en celron så kan du jo entre mutiplieren så meget du vil.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at sætte multiplieren på 4.5 og bus hastigheden på 66 mhz, det vil udelukke totalt at det er et problem med bus hastigheden. Så kan du jo altid går hen og dunke din forhaldler owen i hovedet med kortet og sige at du vil ha lortet byttet til noget der kan klarer 100 mhz bus hastighed ;O)

Held og lykke med det

P.s: jeg skal snart til at købe nyt 3d kort og det skal jo nok være et g-force... uha jeg tør slet ikke tænke på hvadfor problemer man for sådan nogen!
Avatar billede søren-jon Nybegynder
02. november 1999 - 13:25 #15
Takker alle for deres svar indtil nu
Jeg har jo kun en 300 mhz derfor tør jeg ikke lege så meget med bussen
boardet er et asus p2b-f og rammene er 1x128 og 2x64 jeg har 128 siddende først!
Det med driverne er prøvet og jeg har ingen prob's med tv out
så deeeeeeet!! (burde have satset 400 point så jeg kunne give jer alle noget)
indtil videre tak for hjælpen......
Avatar billede fatboy Nybegynder
02. november 1999 - 13:57 #16
En PII 300 er beregnet til at køre 66 på bussen. Det er først PII 350 og opefter, der var tiltænkt bushastigheder på 100.

Jeg siger ikke den ikke kan.
Avatar billede svuppe Nybegynder
02. november 1999 - 15:12 #17
Hovsa, er det motherboard ikke en af dem, der er berygtede for at have et for stort spændingsfald på 3,3V forsyningen til AGP-porten?
Det tror jeg næsten.

Hvad sker der, hvis du forsøger at UNDERclocke TNT2-kortet?
Bliver det mere stabilt af det?
Avatar billede søren-jon Nybegynder
02. november 1999 - 15:45 #18
Svuppe>> det rygte har jeg godt nok ikke hørt om..... men prøver at undetclocke
Avatar billede søren-jon Nybegynder
02. november 1999 - 16:01 #19
Ok Gutter og mulige gutinder!!
Svupper er indtil videre dagens mand i flødesovs.......
Jeg skruede helt ned for Tweak (som i forvejen stod til deafault)
og vupti Kørte jeg driver 1024x768 32bit
uden hak og lås.... jeg leger lige lidt mere førend jeg accepterer (der skal testes) TZUSINDE TZAKKER
Avatar billede svuppe Nybegynder
02. november 1999 - 16:33 #20
Herligt. Så er vi på sporet.
Det kan så muligvis være motherboardet, som før nævnt, eller det kan være din strømforsyning, der ikke kan levere nok strøm på 3,3V ledningen.
Har du noget overvågningssoftware, der kan aflæse forsyningsspændingerne? Det er normalt sammen med noget temperaturaflæsning. Evt. inde i BIOS, hvis du ikke har noget andet software.

Hvad er din 3,3V spænding på? Hvis den er noget lavere end de 3,3V, så kan det være derfor.
Avatar billede søren-jon Nybegynder
03. november 1999 - 17:24 #21
Svuppe>> Suuuk det hjælper helt klart.... men bare ikke nok det eneste som er ændret er hvor lang tid det tager før end at den fryser, hvilket leder mig tilbage på tanken om at den muligvis bliver for varm!!!! så ingen færdigpakket løsning endnu... desværre!
ang. motherboardet, så er der en måler på men kun den der måler tmp. i kabinettet virker og det fordi jeg ikke har sat de andre sensorer på (virkede ikke) min tmp er ca 31 grader
Avatar billede svuppe Nybegynder
04. november 1999 - 11:55 #22
Du kan ikke aflæse forsyningsspændinerne noget sted i BIOS?
M.h.t. temperaturen, så prøv at køre uden låg på dit kabiet, og stil eventuelt en ventilator til at puste lige ind i det.
Se om det ændrer noget ved den tid det tager før maskinen går ned.
Avatar billede søren-jon Nybegynder
06. november 1999 - 11:03 #23
Svuppe>> Det er helt sikkert et temp. problem. Jeg kører uden låg på kabinettet nu og HELE Pc'en kø'rer bedre
Det er jo bare temmeligt uholdbart at køre uden låg, jeg tænker her på støv, børn, hund, kone mm *GG*
Er der et eller andet man kan smide ind .... et køle element eller lignende
Jeg har i forvejen.. CPU med tre blæsere på, 3 store blæsere ud over den i strømfors. og det hjælper jo åbenbart ikke.... Jeg takker for din hjælp og giver dig alle p. og så prøver jeg at smide et ny sp. ang. kæling ud... så hold øje! TAKKER ALLE FOR HJÆLPEN