Avatar billede godthob Nybegynder
06. april 2001 - 19:11 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem 2 computere.

Jeg har to computer, som jeg har forbundet med et netværkskabel, men jeg kan ikke se den anden og omvendt, jeg har instaleret en Firewall, kan det være det der er galt.
Avatar billede whatever Nybegynder
06. april 2001 - 19:12 #1
Prøv at søge på den anden computer.
Avatar billede liquid Nybegynder
06. april 2001 - 19:12 #2
er det et bundlet netværkskabel?
Avatar billede -onslow- Nybegynder
06. april 2001 - 19:12 #3
Ja har du sat ip og undermaske op?
Avatar billede liquid Nybegynder
06. april 2001 - 19:13 #4
har du sat IPX og NETBEUI protokoller op??
Avatar billede makse Nybegynder
06. april 2001 - 19:13 #5
Avatar billede liquid Nybegynder
06. april 2001 - 19:13 #6
har du skrevet en IP-adresse på begge to?? (de skal være forskellige)
Avatar billede -onslow- Nybegynder
06. april 2001 - 19:14 #7
Du skal bruge TCP/IP protokol
Avatar billede spaden&klogesen Nybegynder
06. april 2001 - 19:17 #8
EHM i er da lamme at høre på ....... nej hør du her .. det kabel du bruger skal være twisted hvis du ikke bruger en HUB/switch ... men hvis du har en HUB/switch skal det ikke være twisted .... ehm det er da til at forstå !
Avatar billede liquid Nybegynder
06. april 2001 - 19:20 #9
spaden&klogesen >> bundlet=twisted!!
Avatar billede -onslow- Nybegynder
06. april 2001 - 19:20 #10
et ikke twisted er et rj45!(hvis du har hup eller switch )
twisted er crosover!(hvis du ikke har et hup eller switch  )
Avatar billede data2k.dk Nybegynder
06. april 2001 - 19:21 #11
Computerne finder selv hinanden når du først har genstartet.

Måske bruger du et forkert kabel..Det ligner jo et telefonkabel og det kan ikke bruges.

Det rigtige kabel har farvede ledninger for enden...check om du kan se dette
Avatar billede liquid Nybegynder
06. april 2001 - 19:22 #12
kablet skal være ENS i begge ender!!!
Avatar billede liquid Nybegynder
06. april 2001 - 19:24 #13
han er sikkert så forviret nu så han har smadret sin puter *G*
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
06. april 2001 - 19:33 #14
lol
Avatar billede data2k.dk Nybegynder
06. april 2001 - 19:42 #15
Han er MEGET forviret......håber at det ikke virker for ham jeg er sikker på at det er det forkerte kable....eller er han bare halvdum. Muligvis kan han ikke installere netværkskortet eller bare halvdum eller bare halvdum eller bare halvdum...hov er jeg også sikkert, men jeg sidder ikke og har samme problem..lol
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2001 - 20:54 #16
godthob det er ikke nok at forbinde de 2 putere med kabler. Du skal også have sat netværket op så de kan se hinanden og kommunikere. Du skal have din firewall til at accepter den anden computer for at de kan komme til at se hinanden.

Hvilken Firewall bruger du?

Slå evt. firewall fra indtil du har fået installeret netværket.
Avatar billede godthob Nybegynder
07. april 2001 - 04:23 #17
\"Hov er jeg også sikkert\" Ja jeg er sikker, men jeg kan da i det mindste stave.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2001 - 09:39 #18
????
Avatar billede aspii Nybegynder
09. april 2001 - 13:27 #19
Firewall skulle som regel ikke have nogen betydning. Men ja, prøv at slå det fra.
En ting jeg plejer at gøre er at have de to maskiner til at stå lige ved siden af hinanden:
Tjeck at ALT er ens på begge maskiner, altså at de de begge er sat til at bruge TCP/IP som standard-protocol.
Set den IKKE til at DHCP - men angiv forskellige IP-adresser.
det kan være følgende: 10.0.0.1 på den ene og 10.0.0.2 på den anden.
Undermasken skal du sætte til at køre med 255.255.255.0 på begge maskiner.

Hvis du kører med en hup eller switch mellem de to maskiner skal du tjekke om der er grønt lys ved begge tilslutninger i hubben/switchen.
Brug UTP kabel med RJ45 stik i forbindelse med hub/switch.

Hvis du kører uden en hup med direkte kabel tilslutning skal du sikre dig at dit kabel er et Kryds-kabel også af typen UTP og RJ45 stik.

Men du nævner ikke nogen om at du bruger hub/switch eller om du kører med BNC stik?

En sidste bemærkning skal være at jeg har oplevet at maskinerne skal have lov til at stå lidt inden de finder hinanden, da Ethernet-kortene sænder såkaldte frames ud på nettet med jævne mellemrum, og de derfor først finder hinanden efter lidt tid.

Håber det hjalp dig.