Avatar billede gobie Nybegynder
21. juni 2005 - 00:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med skærmen i Win 98

Hej. Jeg benyttede forleden Dos på min anden computer, hvori styresystemet er Windows 98. Da en anden så skulle benytte den, og glemte at se sig for, da han skulle lukke selve Windows ned, havnede han jo i Dos. Her slukkede han så computeren på selve knappen, og siden har den ikke fungeret optimalt i Windows. Den ligner lidt fejlsikret tilstand. Man kan højst vælge 16 farver, og opløsningen er forbandet lav. 640*400 så vidt jeg husker. Hvorfor - og hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede gobie Nybegynder
21. juni 2005 - 00:38 #1
... Desuden starter den et eller andet installationsprogram til Windows op, samt leder efter en eller anden install.log-fil, den ikke kan få fat på. Help!
Avatar billede gobie Nybegynder
21. juni 2005 - 01:19 #2
Det bliver værre og værre for hver gang, jeg 'udforsker' det. Alle indstillinger er tilsyneladende også sat tilbage, så forsøger man at gå på internettet, skal man først igennem den lorteguide der.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2005 - 09:17 #3
Prøv følgende -> Start computeren -> tast F8 for fejlsikret -> kun kommando prompt -> skriv -> scanreg /restore -> klik enter -> vælg ældste dato på den menu du får tilbudt -> klik enter -> genstart
Avatar billede gobie Nybegynder
21. juni 2005 - 09:35 #4
Desværre, nej. Jeg valgte en eller anden fra 2002, men da jeg benyttede den, blev det samme skærm der dukkede op, da jeg genstartede computeren. Blot med den forskel, at den nu ville stille tiden, samt installere et eller andet til monitoren.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2005 - 10:43 #5
Det lyder helt forkert, ved kommanoen "scanreg /restore" får du maximalt mulighed for at gå 100 dage tilbage, default er 7 dage
Avatar billede gobie Nybegynder
21. juni 2005 - 10:56 #6
Kan ske, at jeg har taget fejl, og datoen skal opfattes som 2. februar, mens den anden så i øvrigt var 21. juni. Men nu har jeg i hvert fald prøvet begge, og intet har virket.
Avatar billede c-holst Novice
21. juni 2005 - 11:39 #7
Win98 inderholder også funktionen "sfc"

læg din win98 cd i drevet og tast denne kommando ind i kør
sfc
tjekker og retter vigtige systemfiler

ud over det, kan du prøve at reinstallere driverne til dit chipset og til dit grafikkort
Avatar billede gobie Nybegynder
21. juni 2005 - 22:35 #8
Den ville ikke rette dem, da der var nogle problemer med at finde dem. Og jeg ved ikke selv, hvor jeg evt. skal finde de filer, men er de der overhovedet, hvis ikke den selv formår at finde dem?

Jeg har også prøvet at geninstallere selve Windows nu, men uden held. Hvad er der galt!?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2005 - 09:03 #9
Som du beskriver problemet nu er det driverne til grafikkortet du skal geninstallere
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
03. juli 2005 - 06:07 #10
Start pc i dos promt F8
skrin scanreg
Her kan man gå tilbage til et andet tidspunkt dag
vælg en gammel profil
Jørgen
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2005 - 08:52 #11
"j.andreasen" prøv lige at se kommentaren 21/06-2005 09:17:31
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
03. juli 2005 - 12:06 #12
Sorry yhavde ikke læst der :-(
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 15:36 #13
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst
Avatar billede gobie Nybegynder
19. januar 2006 - 18:51 #14
Lukkes