Avatar billede burningice Nybegynder
06. april 2001 - 17:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Min registry er beskadiget

Jeg får følgende fejl under boot
registry cannot load the hive files \\systemroot\\system32\\config\\software

Selv tror jeg ikke på det, men er der en fix måde som jeg ikke kender til, hvorpå man kan få sin windows på benene igen...

jeg har (selvfølgelig) ikke lavet en RDISK (æv) så jeg kan ikke køre en repair. Jeg har bakset med konsollen og CHKDSK men det hjalp ikke.

Hvis man nu kører en sysprep... vil  system hiven ikke blive genskabt igen??
Avatar billede makse Nybegynder
06. april 2001 - 19:11 #1
Kan du ikke bare boote fra CD\'en og vælge repair?
Avatar billede burningice Nybegynder
06. april 2001 - 19:46 #2
:*( nej... uden RDISK kan man kun håbe på at den selv kan finde installationen... og det kan den ikke, øv øv...
jeg har prøvet lidt af hvert som MS foreslår, f.eks. at kopiere hele filen for at slippe for filfragmenter, men lige lidt hjalp det.

Jeg skal såden set bare have en massa data ud af den, da den aligevel skulle til at re-installeres. Problemet er bare at det er en bærbar computer så jeg kan ikke bare sætte harddisken over i en anden computer...
Avatar billede moa Nybegynder
06. april 2001 - 20:12 #3
Hvis du kun skal have adgang til dine data (og er ligeglad med om dine programmer mv. fungerer), burde du kunne installere W2K oveni engang til!

mvh. moa
Avatar billede burningice Nybegynder
06. april 2001 - 20:18 #4
r u 100% sure.. jeg har nemlig gjort det engang før, og da blev document and settings mappen slettet :( og det er lissom her alle mine data ligger
Avatar billede moa Nybegynder
06. april 2001 - 20:24 #5
Oho!! - Nej jeg er ikke 100% - Jeg havde lige glemt at W2K snarere er en win98-klon mht. alt det der user-gejl, end en NT!! - Så du må hellere vente på bedre forslag ;-)

Hov! - kom lige til at læse dit startindlæg igen! - hvis du kan komme til konsollen kan du vel også hive dine data ud?

/moa
Avatar billede moa Nybegynder
06. april 2001 - 20:26 #6
Forresten - hvor ligger \"Document and Settings\"-mappen? (jeg sidder i min 98-partition lige nu og gider ikke lige at boote ind i W2K) - ligger den under windows-folderen?

/moa
Avatar billede burningice Nybegynder
06. april 2001 - 20:55 #7
nej... den ligger på roden af c: og det giver mig egentlig en go ide... jeg kan ko bare omdøbe den til data... slette winnt mappen og installere win2k :)

og jo, jeg kunne godt hive dataerne ud... men hvir hen :|
Avatar billede burningice Nybegynder
06. april 2001 - 21:04 #8
arg... det får jeg jo ikke lov til (adgang nægtet)
Avatar billede moa Nybegynder
06. april 2001 - 21:06 #9
ÆV! - hvis du har rigelig med overskudsplads på drevet så tag en kopi af data\'ene til en anden folder! - eller lav en move

/moa
Avatar billede burningice Nybegynder
06. april 2001 - 21:11 #10
desværre, adgang nægtet :(
Avatar billede bossen34 Nybegynder
06. april 2001 - 22:03 #11
installer win2000 i en anden folder så sker der ikke noget med den gamle win2000
Avatar billede burningice Nybegynder
07. april 2001 - 17:40 #12
det er du HELT sikker på... heller ikke med documents and settings folderen??
Avatar billede burningice Nybegynder
07. april 2001 - 20:13 #13
hehe... under min profil står der superbruger i win2k... og siden jeg selv fandt ud af at løse problemet, uden at gen-installere, ja så må jeg vel anse mig for bedre end jer ;D *LOL*
Under systemroot\\repair ligger der kopi af relevante filer i forbindelse med systemnedbrud. Det er disse filer der bliver brugt i forbindelse med repair, siger næsten sig selv.
123, kopier systemroot\\repair\\software til systemroot\\system32\\config\\software og så var jeg kørende igen... ja, altså... ingen af mine programmer virkede men det var jo min egen skyld da jeg åbenbart var mand nok til at lave en repair disk ;)
Avatar billede bossen34 Nybegynder
08. april 2001 - 01:27 #14
ja jeg er helt sikker
Avatar billede moa Nybegynder
08. april 2001 - 10:05 #15
Cyberfessor: Hov, det er ikke pænt at hovere med at man er klogere end andre ;-)

Men tillykke med den reddede maskine - og lav lige selv et svar så du kan lukke det her spg.

mvh. moa
Avatar billede burningice Nybegynder
08. april 2001 - 21:02 #16
hovsa... ja, det var nok en go\' idé :)

maskinen er nu geninstalleret og data\'erne lagt ind igen... dejligt !!