Avatar billede ranza Nybegynder
20. juni 2005 - 15:52 Der er 5 kommentarer

firewire mounting

Hey, jeg har en firewire disk der gerne skulle mountes på vores Windows 2000 Server maskine. Jeg har sat et firewire kort i maskinen og tilsluttet min maxtor 250 gb disk. Disken bliver registeret inde i disk management men jeg kan ikke få den mountet med sit eget drev bogstav. Dog kan jeg få lov til at mounte den som path hvilket virker ret underligt i mit hovede ihvertfald :)

Hvad kan det skyldes? - Jeg har i forvejn 8 drev mountet fordelt på 2 diske tilsluttet på maskinen. Kan der være et maximum på 8 drev?

I teorien burde man jo kunne have lige så mange diske som der er drev bogstaver... eller?
Avatar billede serverservice Praktikant
20. juni 2005 - 15:59 #1
Nej der er ikke maximum på 8 drev - din disk er formatteret og du har nok drevbogstaver til rådighed?
Avatar billede ranza Nybegynder
20. juni 2005 - 16:04 #2
jeg har både forsøgt at formatere den som fat32 og ntfs

disken får et drevbogstav tildelt og den dukker også op i disk management med drevbogstavet. Men når jeg højreklikker på den og vælger properties så får jeg ingen data frem. Altså information om hvor meget plads der er brugt og ikke brugt
Avatar billede serverservice Praktikant
20. juni 2005 - 17:34 #3
Underligt , men du bør installere driveren fra producenten til dit firewire -ellers ved jeg ikke hvad der kan være galt.
Avatar billede serverservice Praktikant
20. juni 2005 - 17:35 #4
hov skulle ikke være et svar , bare afvis hvis det ikke virker
Avatar billede ranza Nybegynder
21. juni 2005 - 10:18 #5
hmm det forbliver lidt af et mysterium. Jeg har forsøgt mig med at opdatere driver til både firewire kortet og maxtor disken men driverne lignede dem der allerede var installeret så stadig ingen held