Avatar billede bukka Nybegynder
20. juni 2005 - 15:25 Der er 8 kommentarer

Harddisk problem?

Jeg har en computer som efter lidt tid går i stå.
Jeg har lagt mærke til at der komme nogle klik, klik, lyde når computeren kører som efter hvad jeg ved skulle komme fra harddisken (Disse klik, klik lyde kommer også på samme tid som computeren går i stå). Mit spørgsmål er så om disse oplysninger er nok til at vide om det er harddisken som er problemet eller skal det undersøges nærmere?
Avatar billede hpo Nybegynder
20. juni 2005 - 15:31 #1
Efter lidt tid - hvor lang tid er det?
Er det en ny PC, eller en brugt ?
Har den virket før?
Er det ALTID den går i stå?
Er du sikker på at det er disken der siger "klik" ?

/hpo
Avatar billede ranza Nybegynder
20. juni 2005 - 15:36 #2
det lyder som om du har en defekt harddisk - du kan eventuelt få fat i en harddisk burnin' test et sted på nettet.
Avatar billede bukka Nybegynder
20. juni 2005 - 19:09 #3
Altså nu kører min computer fint igen. Men tidligere idag kunne den ikke starte op fordi den hele tiden gik i stå. Tiden varierer meget åbenbart
PCen har en harddisk der er 4 år gammel..
Og det vil så sige at den har virket i 4 år og det er ikke altid den går i stå.
og er rimelig sikker på at det er den der siger klik.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2005 - 19:12 #4
Det er vidst på tide at lave en backup. :-)
Avatar billede bukka Nybegynder
20. juni 2005 - 21:56 #5
har ikke noget særligt på den harddisk... så backup gider jeg sku ikke... Kiggede lige efter nogen tests og fandt en på maxtors hjemmeside men man skal have et diskette drev hvilket jeg ikke har.. er det mon muligt at lave testen uden diskette... med USB stick eller sådan noget?
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. juni 2005 - 01:05 #6
Når en harddisk klikker, så er den ved at "DØ", så du må på udkik efter en anden disk.
Avatar billede bukka Nybegynder
21. juni 2005 - 02:08 #7
Nu er den også begyndt at slette diverse filer fra windows... den har lavet mit skrivebord om til standart så alle mine genveje osv er blevet slettet :(...
Avatar billede hpo Nybegynder
21. juni 2005 - 08:38 #8
se kimz: 20/06-2005 19:12:58

/hpo