Avatar billede xesz Nybegynder
20. juni 2005 - 15:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IE crasher (flash.ocx)

Hejsa,
jeg har lavet et banner med noget video streaming. Jeg har lavet flere bannere før med den samme kode til video streaming, men nu hvor jeg afspiller det nye banner går IE ned. Jeg ved ikke om det er streamingen eller hvad det er, nogen der har en ide?

Banner URL: [url]http://www.bacardiaward.dk/stream/banner712x201.html[/url]

Screenshot: [IMG]http://www.kevinandersen.dk/flashscreen.jpg[/IMG]

Streaming kode:

[CODE]// Create a NetConnection object
var netConn:NetConnection = new NetConnection();
// Create a local streaming connection
netConn.connect(null);
// Create a NetStream object and define an onStatus() function
var bnetStream:NetStream = new NetStream(netConn);
bnetStream.onStatus = function(infoObject) {
  status_txt.text += "Status (NetStream)" + newline;
  status_txt.text += "Level: "+infoObject.level + newline;
  status_txt.text += "Code: "+infoObject.code + newline;
};
// Attach the NetStream video feed to the Video object
ba_video.attachVideo(bnetStream);
// Set the buffer time
bnetStream.setBufferTime(5);
// Begin playing the FLV file
bnetStream.play("MY URL");[/CODE]
Avatar billede xesz Nybegynder
20. juni 2005 - 15:26 #1
http://www.kevinandersen.dk/flashscreen.jpg er selvfølgelig URL'en, undskyld :)
Avatar billede xesz Nybegynder
20. juni 2005 - 15:26 #2
http://www.bacardiaward.dk/stream/banner712x201.html << og banner-url'en. Damn, det kører idag :S
Avatar billede pyroman Nybegynder
21. juni 2005 - 23:11 #3
Det er ikke kun IE - det er også Firefox... Hmm meget mystisk! I IE crasher den først når hele videoen er afspillet - så måske er det på grund af en fejl i video-filen... Prøv at eksportere din video til flv igen... Hvis det ikke virker - så prøv at bruge et andet program til at lave flv filer med. Fx riva FLV encoder: http://rivavx.de
Avatar billede xesz Nybegynder
23. juni 2005 - 11:38 #4
ja, sandt pyroman, FF gør det også. Faktisk gør Flash MX det også :S
Jeg har prøvet at eksportere til flv igen, men jeg vil da lige gøre forsøget med Riva encoderen senere idag.
Avatar billede xesz Nybegynder
23. juni 2005 - 11:48 #5
wauw, det ser faktisk ud til at virke, så jeg tror du har fortjent dig nogle point. Utroligt at ingen andre har kunnet hjælpe mig. Hverken på flashkit eller her på eksperten. Det er åbenbart et problem som forholdsvis mange oplever, men ingen har et svar på. Det eneste Macromedia havde at sige var: "Alle klienter skal reinstallere flash", men prøv at fortælle det til alle brugere bare for at de skal se et banner.
Avatar billede pyroman Nybegynder
23. juni 2005 - 13:04 #6
Jeg tror nu ikke fejlen ligger i playeren men i Flash MX 2004 Pro - det er vel det du har brugt til at lave din flv-fil med ik? Så det er bare deres egen encoder der er fucked og laver fejl i videon som får playeren til at crashe - men det burde den jo sådan set heller ikke på grund af en fejl - så det er vel egentlig begge programmer der fejler...
Dumme dumme macromedia... tsk tsk... ;)

Du får et svar :)
Avatar billede xesz Nybegynder
23. juni 2005 - 13:21 #7
he he, ja, jeg bruger mx2004 pro. Vi må håbe på at Adobe kan gøre noget ved det i fremtiden :)
Tak for hjælpen :)
Avatar billede pyroman Nybegynder
23. juni 2005 - 20:42 #8
ja - macromedia trænger til lidt diciplin - der er lidt mange bugs i deres flashplayere