Avatar billede hangaard Nybegynder
20. juni 2005 - 12:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Highlighting af valfte celles række og kolonne

Hej kloge hoveder!

Når man står i en celle i Excel bliver headerne på hhv. række og kolonne vist med fed skrift.
Jeg synes dog ikke det er tydeligt nok, og kunne godt tænke mig at hele rækken og kolonnen blev markeret med en farve eller en border.
Har Excel denne funktionalitet?

Mvh.
hangaard
Avatar billede jkrons Professor
20. juni 2005 - 14:17 #1
Excel har ikke en sådan funktion indbygget. Men prøv at lægge nedenstående kode i et arks modul.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  Cells.Interior.ColorIndex = 0      'reset background color all cells
  ActiveCell.EntireRow.Interior.ColorIndex = 7
    ActiveCell.EntireColumn.Interior.ColorIndex = 7
End Sub
Avatar billede hangaard Nybegynder
20. juni 2005 - 14:45 #2
Tak - det tog mig lige noget tid at finde ud af hvordan jeg skulle gøre!
Avatar billede jkrons Professor
21. juni 2005 - 09:44 #3
Velbekomme.