Avatar billede to22 Nybegynder
19. juni 2005 - 19:59 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Køb af Bærbar

Jeg er ved at købe bærbar, og prisen må ligge mellem 12-14.000,- Jeg har set Fona har en Packard Bell Easynote R8760 til 13000 Med:

Pentium-M 755 centrinoprocessor 2,0 Ghz
15,4" WXGA DiamondView
100 Gb HD
1024 mb Ram
dual layer DVDbrænder
Trådløst netværk
ATI Mobility Radeon 9700 med 128 Mb ram
Tv-tuner, fj. betj.
XP Home

Er der ellers andet i denne prisklasse og med nogle af de samme spec. som I kan anbefale?
Avatar billede jvnega Nybegynder
19. juni 2005 - 20:54 #1
Jeg ville aldrig nogensinde anbefale nogen at købe en Packard Bell! Det er simpelthen for ringe kvalitet, og har hørt om alt for mange mennesker der har (haft) problemer med dem.

Hvis det ikke resolut skal være en PC, kan du jo evt tage et kig på en Apple iBook, eller PowerBook.

Ellers ville jeg måske tage et kig på Zeptos maskiner, det er gode maskiner til gode priser, helt bestemt.

Ellers kunne et forslag være denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=134350 , den ser i mine øjne ud til at væe en spændende og kraftig maskine (går ud fra det er det du er ude efter?)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. juni 2005 - 21:54 #2
Jeg må hellere advare mod Zeptos computer. Jeg har bl.a. problemer med at den køre ustabilt - http://www.eksperten.dk/spm/627047 - og jeg kender flere der er utilfredse med deres Zepto. Men det kan være man er uheldig, det ved jeg ikke :)
Avatar billede to22 Nybegynder
19. juni 2005 - 21:58 #3
er der ikke problemer med alle mærker et eller andet sted?
Avatar billede to22 Nybegynder
19. juni 2005 - 21:59 #4
Hvad så med Acer Travelmate 4604WLMi - eller Vega+ 259-M9 ???
Avatar billede sjh Nybegynder
19. juni 2005 - 22:16 #5
du skulle prøve at se lidt her: http://www.laptop4u.dk/ god information om bærbar, jeg har selv lige købet en bærbar der..
Avatar billede to22 Nybegynder
20. juni 2005 - 20:00 #6
Hvilke af de 3 omtalte computere vil I anbefale?
Avatar billede to22 Nybegynder
21. juni 2005 - 13:09 #7
er det slet ikke nogle som vil hjælpe med at svare på mit spørgsmål :( ???
Avatar billede huset Praktikant
21. juni 2005 - 13:19 #8
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=to22&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

måske holder folk sig fra tråden ,fordi du ikke lukke de spærgsmål du får hjælp i.
Avatar billede to22 Nybegynder
21. juni 2005 - 13:33 #9
hvordan lukker man dem?
Avatar billede huset Praktikant
21. juni 2005 - 13:36 #10
Avatar billede to22 Nybegynder
21. juni 2005 - 13:48 #11
det forstår jeg ikke, jeg har ingen boks jeg kan vælge dit brugernavn i nogle steder...
Avatar billede huset Praktikant
21. juni 2005 - 13:58 #12
du skal ikke vælge mit, men dem der har løst problemet. Læs nu linket.
Avatar billede to22 Nybegynder
21. juni 2005 - 14:02 #13
Jeg ville hjertens gerne udele point, men endten er jeg dum eller også fungere det forum her ikke.... Seriøst, hvor skal jeg vælge disse navne i den boks???
Avatar billede huset Praktikant
21. juni 2005 - 14:30 #14
er der ikke smidt svar du kan acceptere i boksen, så bed dem du mener skal have point om at smide et i de tråde der mangler
Avatar billede to22 Nybegynder
21. juni 2005 - 14:48 #15
Jeg vil gerne give point til jvnega og sjh, men jeg kunne stadig også godt bruge svar på mit spørgsmål...
Avatar billede sjh Nybegynder
22. juni 2005 - 14:41 #16
Jeg har lige købt en ASUS Bærbar, den har ATI Mobility Radeon X600 med 128MB grafik-ram som benytter den nye PCI Express: http://www.ati.com/products/MobilityRadeonx600/ , der er dog kun video-out på den: http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800V

Jeg købte ASUS fordi jeg havede hørt at det var en god bærbar..
Avatar billede sjh Nybegynder
22. juni 2005 - 14:47 #17
Jeg har uploadet nogle billeder af den her: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=141208&Images=true (Hvis du køber den skal du bare lige finde den med 1024 MB DDR SDRAM)
Avatar billede to22 Nybegynder
23. juni 2005 - 11:52 #18
hvad med Dell???
Avatar billede sjh Nybegynder
23. juni 2005 - 18:04 #19
to22 > Hvad skal du bruge din bærbar til??
Avatar billede to22 Nybegynder
25. juni 2005 - 09:53 #20
Til skole, spil, se film og musik på. Den må jo gerne være god om et par år også. Har også kigget lidt på Dell inspiron.
Avatar billede sjh Nybegynder
25. juni 2005 - 19:18 #21
Du kan lige så godt se det i øjnene med det samme, du kan IKKE købe en computer i dag og regne med at den kan klare de nye spil om 1-2 år sådan er det bare.

Ellers skal du købe en billig (7000-9000 kr) computer og skifte den ud om 1-2 år.. og købe en ny igen, osv..

Du skal bare vælge en cpu af type centrino som det hedder i dag, hvis du vælger Intel: http://www.laptop4u.dk/main_centrino_.html

Du kan altid se hvad du kan få for (7000-9000 kr) : http://edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=48 (Vælg AVANCERET og marker centrino)

Jeg ved ikke med Dell inspiron.. men kender en som havede problemer men en skærm som begynde at hyle.. den har han ikke fået byttet endnu.
Avatar billede to22 Nybegynder
25. juni 2005 - 22:43 #22
Ok, men det er ikke sådan at den bliver "slidt op" efter et par år? Hvis du forstår hvad jeg mener?
Avatar billede sjh Nybegynder
25. juni 2005 - 23:07 #23
nej det tror jeg ikke, min gamle bærbar kørte da fint i 1½ år.. (køre endnu) og den kørte ca. 8-10 timer om dagen.. men skærmen kan godt miste lidt af lyset, men det sker over flere år..

men ja så lenge en computer køre bliver den jo slidt.. ;) og man ved aldrig hvornår den brænder af (sådan er det med elektronik) :D