Avatar billede aproxi Nybegynder
19. juni 2005 - 17:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

dual boot problem

Hejsa... jeg har et stort problem.

Jeg har lige installeret Ubuntu med dualboot, så jeg bare kan skifte mellem linux og windows xp pro. Men nu kommer problemet så.

Hvis jeg vælger at boote windows xp pro for jeg følgene fejl:

xmnt2000 missing - dette kommer fra PartitionMagic som jeg har brugt.

autochk missing - ?

Efter dette prøver den at starte windows... men jeg når lige at se den kendte "blue screen of death" :) og så genstarter skidtet.

Jeg ville gerne være fri for at lave en ny installering af windows så hvordan får jeg windows til at virke igen uden geninstallering.

Håber nogle har svaret :)
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2005 - 17:44 #1
Du skal først ha`xp til at boote problemfri, du booter på din XP skive vælger reparer fra genoprettelseskonsol, logger ind og skriver
fixboot    -> klik Enter
derefter skriver du
fixmbr    -> klik Enter
exit  -> klik Enter
Nu skulle XP gerne starte op normalt når det er iorden melder du tilbage så tager vi UBUNTU
Avatar billede aproxi Nybegynder
19. juni 2005 - 18:16 #2
jeg har løst problemet selv... det var min partition som stod som hidden... jeg ved ikke hvordan det er sket, men nu virker det :)
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2005 - 19:41 #3
Og hvordan fandt du så ud af det når du ikke kunne starte XP ????
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2005 - 22:18 #4
Gider du ikke lige svare på mit sidste indlæg ??