Avatar billede p_and Nybegynder
19. juni 2005 - 17:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg farven?

Jeg har på et tidspunkt lavet noget grafik med en bestemt farve. Nu skal jeg har lavet noget andet med samme farve, men kan ikke huske hvad den hed. Hvordan finder jeg ud af det?

(Paint Shop Pro 9)
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2005 - 17:23 #1
Du åbner den grafik hvor du har den farve du gerne vil have.
Vælg dropper tool og marker den farve du skal bruge. Du skulle nu få den i din farvepalette. Når du vælger farven, kan du også se RGB koderne.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2005 - 17:24 #2
Når du har "fanget" farven, kan du vælge at gemme den, ved at dobbeltklikke på farven i paletten og vælge add to swatches.
Avatar billede p_and Nybegynder
19. juni 2005 - 17:38 #3
Okay, tak.

Har lige fået et problem mere. Hvis det er noget du kort kan svare på ..., ellers opretter jeg bare en ny tråd.

Når jeg til en knap har valgt skriftfarven hvid sker der det, hvis bogstaverne ikke er ret store, at det hvide mere går over i grå (ca. knappens fave).
Hvordan justere jeg skrapheden og farven i teksten?
Avatar billede p_and Nybegynder
19. juni 2005 - 17:41 #4
Har fundet ud af det med skarpeheden, så det er kun farven.
Avatar billede p_and Nybegynder
19. juni 2005 - 17:43 #5
Altså; hvordan justere man farven i teksten. Kan man måske ikke, når først den er sat på?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 22:22 #6
Det kan du godt. ER din tekst sat ind som vector, dobbeltklikker du på teksten i Layers vinduet. Medens vinduet text entry er åbent kan du markere teksten, og vælge farve i paletten.
Har du  merged din text, kan du vælge værktøjet change to target brush. Vælg din text med deform tool, og vælg den farve du vil have i farvepaletten. kør hen over texten, og den vil ændres til den farve du har valgt.