Avatar billede rollosb Nybegynder
18. juni 2005 - 22:35 Der er 10 kommentarer

Hjælp og support duer ikke

Hej,

jeg har et problem med Hjælp og Support-funktionen i Windows XP. Når jeg klikker på det i Start-menuen, siger Windows "Windows kan ikke åbne Hjælp og support, fordi en systemtjeneste ikke kører. Start tjenesten Hjælp og support for at løse dette problem." Jeg går ind i Tjenester, finder Hjælp og Support og beder tjenesten om at startes, hvorefter Windows fejlmeddeler "Tjenesten Hjælp og support på Lokal computer kunne ikke startes. Fejl 1083: Det eksekverbare program, denne tjeneste er konfigureret til at køre, implementerer ikke tjenesten." Jeg har ingen anelse om hvad jeg gør nu, og da jeg har ingen Windows XP Pro-CD-rom er jeg endnu mere på den...hvad kan jeg gøre? Stil gerne spørgsmål.
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2005 - 08:39 #1
tit er flere tjenester afhængige af hinanden(som i den virkelige verden:-)). hvis du selv har været inde og rode med tjenesterne, kan det være du har deaktiveret noget der kræves for at køre start og hjælp.

http://www.kandu.dk/dk/news/342698/groupid/30701
Avatar billede c-holst Novice
19. juni 2005 - 11:16 #2
http://www.kellys-korner-xp.com/top10faqs2.htm
her er en længere smøre om emnet. artiklerne modsvarer dette site
http://www.kellys-korner-xp.com/top10faqs.htm

mon ikke du finder en løsning der
Avatar billede rollosb Nybegynder
19. juni 2005 - 22:19 #3
Det ser desværre ikke ud til at hjælpe...=S Jeg ved heller ikke præcist hvad jeg skal...
Avatar billede c-holst Novice
20. juni 2005 - 10:26 #4
Du skal have fat i en xp cd, hvis du skal komme videre. De fleste af de ting der nævnes i artiklen, kræver filer fra denne.
Avatar billede rollosb Nybegynder
22. juni 2005 - 09:17 #5
Tusind tak. =) Jeg prøver at gøre hvad jeg kan.
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 15:37 #6
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst
Avatar billede rollosb Nybegynder
13. oktober 2005 - 18:38 #7
Har ikke kunnet fikse det...desværre. Mere hjælp ønskes gerne.
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 21:20 #8
var det mon noget med en gang repair. læs grundigt og forbered dig godt for et godt resultat
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
løser mange problemer, men er også en stor omgang.

ellers vil jeg anbefale dig at lukke her, og prøve et nyt spørgsmål om emnet.
så er du måske mere heldig
Avatar billede rollosb Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:28 #9
Har ingen XP-CD...fik den brændt...
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 22:25 #10
Den som du fik brændt fungerer sikkert fint også til en omgang repair