Avatar billede serverservice Praktikant
18. juni 2005 - 13:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows Backup - slette en mappe i backupfilen?

Jeg kører backup af min My documents mappe - Den består af en full backup hvor der er tilføjet incremental backup som kører dagligt.
Mit problem er at jeg har glemt at exclude/udelukke mit musik og filen er derfor belevt megastor. Jeg vil gerne åben filen og slette den del - Har selv forsøgt uden succes

Har fundet en midlertidig løsning hvor jeg restore hele pakken og sletter tager backup af filerne påny-
Men er der ikke en nemmere løsning - er sgu lidt træt af det windows backup -

alle løsningsforslag er velkomne - bare det blir lidt nemmere end det jeg har valgt - på forhånd tak ..Dennis
Avatar billede winsys Nybegynder
18. juni 2005 - 23:04 #1
Jamen du har næsten lige givet løsningen... Du skal blot enten ind og lave et nyt scheduled backup eller også skal du ind og rette det job du kører dagligt dagligt. Typisk vil din settings for backup ligge i C:\documents and settings\<bruger>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\
Du skal blot tilføje en ny linie med stien, et mellemrum og /Exclude bagefter.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. juni 2005 - 10:16 #2
ja jeg har fået rettet den nye bacuprutine i windows backup, men det er ikke det der er mit problem.
Jeg vil simpelthen slette en mappe i min gamle backupfil så den ikke fylder så meget - hvordan gør jeg det ? - altså jeg vil åbne og explore min .bkf-fil
Avatar billede winsys Nybegynder
20. juni 2005 - 21:19 #3
Jeg mener ikke at du kan manipulere en backup på den måde (ville jo også være lidt i modsætning til tanken bag backups).
Avatar billede serverservice Praktikant
22. juni 2005 - 00:38 #4
Muligvis , men når der nu er en megastor mappe i samme backuprutine som bare tager plads , men ok det er nok ikke muligt i windows backup.
Hvis du vil have point for interessen må du gerne svare
Avatar billede winsys Nybegynder
23. juni 2005 - 12:52 #5
Du tager bare pointene selv. Jeg synes ikke det vil rimeligt at få point blot for interessen :)