Avatar billede caudillo Nybegynder
18. juni 2005 - 10:12 Der er 5 kommentarer

Lyd til Siemens S65

Jeg har en Siemens S65 som jeg lige har købt, og den har den smarte funktion at man kan indsætte et hukommelseskort. Det kort kan også bruges i min computer og så fik jeg den ide at jeg kunne overføre lyd fra min com, til mobilen. Problemet er bare at mobilen ikke kan afspille MP3, men kun .srt .midi og .wav ved 32-64 kbps. Problemet er at konvertere MP3 til de formater. Jeg kan godt konvertere til wav, men det bliver ved 1411 kbps, og det kan telefonen ikke afspille. Er der derfor nogen der har nogle programmer der kan konvertere til de nævnte filtyper? (og ja jeg ved godt at konvertering til midi format ender med noget lort...)
Avatar billede grav Nybegynder
19. juni 2005 - 01:48 #1
S65 kan så vidt jeg kan støve op på Google afspille filer i noget der hedder AMR-format.
Du kan konvertere fra mp3 til amr via dette program:
http://www.softforall.com/Multimedia/Video/Mobile_AMR_converter07070299.htm

WAV findes ikke i 32-64 kbps. WAV er ikke komprimeret, så en så lille bitrate kan slet ikke lade sig gøre i det format.
Jeg tror det er AMR, som benytter 32-64 kbps, så dine mp3-filer vil oftest blive dårligere kvalitet når du konverterer dem til AMR, men det er sikkert udholdeligt på et par høretelefoner :-)
Avatar billede jenst Nybegynder
20. juni 2005 - 12:03 #3
Siemens har af en eller anden grund valgt at bruge et lidt specielt wave format til deres ringetoner, istedet for at bruge MP3.
Jeg kender umiddelbart kun et program der kan konvertere til dette format, og det er Adobe audition, men der er sikkert flere hvis man gider lede efter dem.
Det wave format de bruger hedder (i audition): DVI/IMA ADPCM.
Det er et format der komprimerer ved at reduecere antallet af bits/sample. I siemens telefoner er formatet 4 bits/sample hvilket reudcerer med en faktor 4 (husk det skal være i mono).
Midi formatet kan du bare lede efter på netet og gemme direkte i telefonen.
(bruger selv Siemens M55, derfra har jeg erfaringen)
Avatar billede jenst Nybegynder
20. juni 2005 - 12:10 #4
Adobe audition hed forøvrigt Cool Edit(Pro) før det blev opkøbt af Adobe.
Avatar billede caudillo Nybegynder
24. juni 2005 - 00:29 #5
Til grav: Tak for hjælpen, men det lader ikk til at dine links virker. Det gælder dem begge. Ellers tak.

Til jenst: Har hentet en trial version af Cool edit pro, og den kan gemme i DVI/IMA ADPCM med 4 bits/sample. Det virker bare stadig ikke, telefonen kan ikke afspille det. Jeg kan se at det kører med en hastighed på 354 kbps og jeg tror at det er det der er i vejen. Jeg kan ikke finde nogen måder at nedsætte det på. Kan du sige hvordan???