Avatar billede skalskar Nybegynder
17. juni 2005 - 13:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

1024/128 asdl føles som modem!? Hjælp

Hei Eksperter. Som i nok kan gætte, er mit net blevet ekstramt langsomt. I går fik jeg det til at kører optimalt ved at scanne med dette program som skulle kunne finde og slette nogle såkaldte "Aurora popup" Da jeg havde kørt den scanning virkede det hele fint et stykke tid. Men lykke kommer næppe alene, eller hvad man nu siger. Nu det hele langsomt igen. Har scannet flere gange med programmet "xoftspy" men hjælper ik mere. har en hijackthis log jeg synes i skal kigge på!

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:06:38, on 17-06-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\LimeWire\LimeWire.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
c:\windows\system32\akiwgj.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\skalskar\Dokumenter\Ny mappe\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows iMessenger Messenger] winimsg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [fccenja] c:\windows\system32\akiwgj.exe ***
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows iMessenger Messenger] winimsg.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

***= denne fil skifter hele tiden navn. Når jeg sletter den kommer den igen. Den er også på min jobliste, hvor den også hele tiden kommer igen og skifter navn når jeg har afsluttet den. Den kommer også igen når jeg fixer den med hijackthis.

min overførselshastighed er forresten på 8-12 mbps, for at slå tempoet fast. Har også to filer som hef hele tiden bliver infomeret om er virus af AVG anti virus. Når jeg så healer dem eller sletter dem, ligemeget hvad, kommer de igen med jævne mellem rum.
Tror alt dette har en sammenhæng på en eller anden måde, og håber virkelig I kan hjælpe! Tak TAk
Avatar billede kalp Novice
17. juni 2005 - 13:56 #1
ser på det
Avatar billede kalp Novice
17. juni 2005 - 13:58 #2
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows iMessenger Messenger] winimsg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [fccenja] c:\windows\system32\akiwgj.exe ***
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows iMessenger Messenger] winimsg.exe

Højreklik på windows start knappen (helt nede i venstre hjørne af din skærm) og vælge "Stifinder", klik på Funktioner->Mappeindstillinger->Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis muligvis selv kunne slette!)

Filerne

c:\windows\system32\akiwgj.exe
C:\WINDOWS\Nail.exe

søg efter filen winimsg.exe selv og slet den

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt og kopir en ny hijackthis log herind så jeg kan se om vi fik fjernet det hele eller om noget skulle være blevet overset:)
Avatar billede halifax Nybegynder
17. juni 2005 - 13:59 #3
Den her er farlig
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows iMessenger Messenger] winimsg.exe

Winimsg.exe is a Backdoor W32.Allim.A.
http://www.greatis.com/appdata/d/w/winimsg.exe.htm  -  her er også removal instructions
Avatar billede kalp Novice
17. juni 2005 - 14:01 #4
når du skal slette filer må du også gerne lige se om du har denne fil liggende.

C:\WINDOWS\svcproc.exe

hvis ja så slet den også.
Avatar billede skalskar Nybegynder
17. juni 2005 - 14:04 #5
okay øjeblik prøver mig lige frem. Har ikke selv overvejet at fjerne den winimsg.exe
det i fejlsikret tilstand jhar jeg også prøvet. De plejer at komme igen når jeg har slettet dem. men vil da lige prøve igen
Avatar billede kalp Novice
17. juni 2005 - 14:05 #6
Det burde den ikke gøre hvis du udføre det hele trin for trin... det kommer kun igen hvis man ikke får det hele væk på en gang.
Avatar billede skalskar Nybegynder
17. juni 2005 - 15:36 #7
så jeg tilbage igen... Tog sin tid(en time) men tror desværre ik den fik det hele med me lad os da kigge på det. men en ting er sikkert min net er optimalt igen. Så er jo egentlig det vigtigste. men lad os da lige kigge på loggen

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:32:10, on 17-06-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
c:\windows\system32\dcnosv.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\skalskar\Dokumenter\Ny mappe\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [hoqbxw] c:\windows\system32\dcnosv.exe ***
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

***= som du kan se er filen der stadig. bare skiftet navn. Har den også gjordt på joblisten. Den andet scan. fandt 315 filer og slettede 123, så kune tyde på ar være vellykket
Avatar billede kalp Novice
17. juni 2005 - 16:05 #8
Den er tilgengæld let at genkende:)

Genstart i fejlsikret tilstand som sidst..

slet disse filer

c:\windows\system32\dcnosv.exe
c:\WINDOWS\Nail.exe

og du kan hurtigt finde ud af om den har ændret navn.... du scanner bare med hijackthis og finde denne linje

O4 - HKLM\..\Run: [hoqbxw] c:\windows\system32\dcnosv.exe ***

altså den med 3 stjerner til sidst.. så kan du se hvad filen hedder og hvad du skal slette.

hvis ikke du kan slette den kan du prøve med killbox

Hent KillBox her:
http://download.broadbandmedic.com/ el. her hvis første link ikke virker:
http://www.spywareinfo.dk/download/KillBox.zip

Brugsanvisning kan du finde her:
http://www.fbeej.dk/KillBox2_manual.htm

og så skal du også lige

Trykke start->kør og skriv "regedit"
Marker Denne Computer i regedit vinduet.
Tryk rediger->søg og skriv "Nail.exe"
Slet alt du finder.
Luk regedit vinduet igen.

og præcis det samme med

svcproc.exe

genstart normalt og ny log.. og forhåbentlig er den ren
Avatar billede skalskar Nybegynder
23. juni 2005 - 16:44 #9
hmm de vil ikke slettes de filer. Men min net virker godt igen og yder det optimaler. For er ret sikker på din vejledning har hjulpet en del at vejen, så du skal selvfølgelig have pointene Kalp! Tak
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. juni 2005 - 23:22 #10
På <kalp>'s vejne - må vi se en ny log ?
Avatar billede skalskar Nybegynder
24. juni 2005 - 13:12 #11
fra Hijackthis?? hehe sjovt nu du siger det, for nu jeg lavete en log, så jeg den var ren. Må jeg have overset noget. Men ville jo også være underligt at min pc skulle gøre optimalt, hvis "skidtet" stadig var der

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:10:16, on 24-06-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Documents and Settings\skalskar\Dokumenter\Ny mappe\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe