Avatar billede thoning Nybegynder
17. juni 2005 - 00:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Pc kan ikke finde harddisk i windows..

Hej!

Pludselig da jeg sad ved min computer i går, kunne jeg pludselig ikke komme ind på mit d- og e-drev, som er min 2. harddisk. Da jeg genstartede computeren, var de slet ikke at se i "denne computer".
Når jeg starter computeren op, finder den harddisken og alt ser ud som det plejer.. Prøvede at sætte den i min søsters pc, hvor den også fandt harddisken, men ikke ville vise den i windows..

Nogen der kan gennemskue hvad der kan være galt?

MVH
Nicolai
Avatar billede ahave Nybegynder
17. juni 2005 - 02:17 #1
Det er sikkert partitionstabellen der er væk. Så vidt jeg ved er der ikke så meget at gøre ved det. Du kan sikkert genskabe data med "runtime" getdataback, det har jeg ihvertfald selv gjort med held flere gange(jeg har også maxtordiske, som ikke er kendte for at være særlig holdbare ihvertfald deres nye modeller *M0, søg bare på eksperten)

Det koster penge, men er absolut pengene værd. Du skal bare sørge for at du ikke begynder at læse eller skrive til disken for du begynder genoprettelse, da dataene ellers er i risiko for at blive overskrevet.

Held og lykke
/ahave
Avatar billede ahave Nybegynder
17. juni 2005 - 02:18 #2
Din bios eller raid utility, vil stadig finde disken, men du kan ikke se den fra operativsystemet, da dette tror den ikke er formatteret.
/ahave
Avatar billede thoning Nybegynder
17. juni 2005 - 11:54 #3
Tak for svaret! Fik det genfundet med getdataback.. Dejligt program ;)

Hvordan giver jeg dig egentligt point?

Er ikke lige så rutineret herinde..
Avatar billede ahave Nybegynder
21. juni 2005 - 00:53 #4
Jeg ligger et svar, og så kan du markere det og give point.

Beklager den lange svartid, men eksperten sender ikke længere email når der er en ny kommentar eller svar i et spørgsmål.

/ahave