Avatar billede mads1987 Nybegynder
17. juni 2005 - 00:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

IT-politik

Hej,

Er der nogen der kan forklare mig begrabet IT-politik? hvad er de forskelleige politikker?

Ligeleds vil jeg høre om der er nogen der kender noget til Newline's IT-politik, og hvilke problemer de har?

Er igang med eksamesprojekt, så er lidt presset..

På forhånd tak!

MVH

På forhånd tak!

Mvh
Avatar billede promt Nybegynder
17. juni 2005 - 08:55 #1
IT-politik, det er vel en politik man laver for eks en virksomhed, hvordan ens IT er opbygget og hvordan den skal benyttes ect? - Eller er der noget jeg har misforstået?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
17. juni 2005 - 10:21 #2
Hvis du er i gang med et eksamensprojekt har du da forhåbentlig en eller anden idé om hvad du vil vide?
IT-politik kan jo også være noget de politiske partier formulerer. I Danmark er der eksempelvis bred enighed om at de offentlige myndigheder bør benytte sig af åbne standarder (ikke at forveksle med open source) og open source er en løbende debat som nogle partier taler varmt for og andre imod.
Fag-foreningen Prosa arbejder også en del med IT-politik så du kan jo se nogle af deres holdninger til nogle af de varme emner på deres hjemmeside.
It-politik er gerne af en mere pragmatisk karakter, så man kan nok næppe tale om retninger inden for it-politik (ud over open source bevægelsen).
Newline har jeg aldrig nogenside hørt om før.
Vend gerne tilbage når du har fundet ud af hvad du vil vide noget om.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
17. juni 2005 - 10:21 #3
Et firma sætter selv sin IT-politik op.

Det kunne f.eks. være, at det er forbudt at bruge internet, at man ikke må downloade filer, at man ikke må få tilsendt eksekvérbare filer via mail, at man ikke må bruge messenger eller lign. programmer osv. osv.

Det firma jeg arbejder for har den IT-politik, at de ikke har nogen. Det er så op til folks moral hvordan de bruger / misbruger firmaets IT-udstyr.
Avatar billede hpo Nybegynder
17. juni 2005 - 10:53 #4
IT-politik er meget bredt. Det handler f.eks. også om backup-procedurer og brugeradgange til programmer osv.

/hpo
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2005 - 12:06 #5
Mads, du må ikke dobbelt poste. Luk det ene spørgsmål!

http://eksperten.dk/spm/626545
Avatar billede mads1987 Nybegynder
26. august 2005 - 14:32 #6
tak for hjælpen!
Avatar billede mads1987 Nybegynder
03. august 2006 - 07:33 #7
Hej, gider i smide et svar?
Avatar billede mads1987 Nybegynder
09. august 2006 - 14:11 #8
Svar tak?
Avatar billede mads1987 Nybegynder
14. august 2006 - 16:16 #9
Lukker. Skriv hvis i dukker op, så åbner jeg et nyt spørgsmål, så der kan blive givet point.