Avatar billede kongedam Nybegynder
16. juni 2005 - 18:16 Der er 5 kommentarer

Acrobat Pro 7 "fane blad"

Er det muligt at lave "grafiske" faneblade i Acrobat?

Jeg har et pdf dokument på 500 sider, dette dokument vil jeg gerne have lavet faneblade på, så det bliver nemmere at søge i den færdig trykte bog.

Findes der evt. programmer som kan gøre det?
jeg kan jo "stampe" min faneblade ind, men det kommer til at tage en krig...

mvh
kongedam
Avatar billede tcarlsen Nybegynder
16. juni 2005 - 21:57 #1
mener at det nye acrobat kan gøre det automatisk selv
Avatar billede falster Ekspert
17. juni 2005 - 10:19 #2
Der er jo flere faner tilknyttet en pdf og hver side har et miniaturebillede.

Automatisk generering af "intelligente" søgemuligheder tror jeg altid afhænger af kodningen i "moderdokumentet" - citat fra hjælpen, hvor der står meget om den slags:

"Hvis du vil hjælpe læsere med at navigere rundt i dokumentet og finde de ønskede oplysninger, skal du kontrollere, at overskrifterne er kodede med det rigtige niveau, der angiver deres hierarki i indholdet. Konverter derefter overskriftskoder til bogmærker."
Avatar billede kongedam Nybegynder
18. juni 2005 - 13:37 #3
Jeg tror ikke at jeg har forklaret ordentlig, sorry.

Mit dokument skal printes ud også vil jeg gerne have at der er fanablde trykt i højre magen, så man på siden af bogen kan se de forskellige kapitler ;)

Sorte klatter helt ud til kanten, med en text i.
en klat for hvert kapitel.

mvh
kongedam
Avatar billede tcarlsen Nybegynder
19. juni 2005 - 10:14 #4
nåår det kan word hvist gøre auto
Avatar billede kongedam Nybegynder
19. juni 2005 - 16:52 #5
men det er et PDF dokument....