Avatar billede raiser Nybegynder
16. juni 2005 - 17:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Permission denied

Hej,
jeg skal installere java visual machine. Filen ligger her: http://java.com/en/download/manual.jsp. Den jeg vil downloade er "Linux (self-extracting file)".
Så er jeg gået ind i intrudoction og gør som der står. Skriver su -> <min kode> -> cd /home/christoffer/ -> jre-1_5_0_02-linux-i586.bin -> så står der Permission denied -> jeg skriver " ls-l " -> ./jre-1_5_0_02-linux-i586.bin -> men den siger stadig Permission denied, og så vidt jeg kan se burde den give mig adgang efter jeg havde skrevet ls -l.

Hvad er problemet?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2005 - 17:36 #1
har du lavet

chmod +x jre-1_5_0_02-linux-i586.bin

?
Avatar billede raiser Nybegynder
16. juni 2005 - 18:47 #2
Mange tak for det arne du redder dagen igen:P
ved godt du har svaret på det du skal osv, men den ting jeg installerede virkede ikke selvom det er den den siger jeg skal downloade og installe.
Det jeg skal bruge java til at Netstationen - www.n.dk, men ligemeget hvor mange gange, eller om det er rmp eller ikke rmp jeg downlaoder, virker det ikke?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2005 - 18:50 #3
du har installeret java !?

men har du også konfigureret din browser til at bruge din ny installerede java ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2005 - 18:50 #4
og et svar
Avatar billede raiser Nybegynder
16. juni 2005 - 18:53 #5
hmm jeg kiggede i installinger og fandt noget med java, men kan vidst ikke vælge at den skal bruge den nye jeg har installeret?