Avatar billede kitoggorm Nybegynder
16. juni 2005 - 11:37 Der er 2 kommentarer

Engelsk grammatik kontrol

Hej

Findes der en engelsk grammatik kontrol til LaTeX, lignende det som findes i Word?

Jeg bruger Winedt, men kunne godt gå over til noget andet, hvis det ville hjælpe.

gg
Avatar billede bromer Nybegynder
23. juni 2005 - 00:22 #1
Nej det gør der umiddelbart ikke. TeX (og LaTeX) vil umiddelbart ikke have noget med den slags af gøre. Det handler om at formatere dit dokument ud fra antagelsen af syntax og semantik af dit indhold er korrekt ved indskrivning. Det ville dog være muligt at skrive et sådan modul, men umiddelbart jeg tror ikke at (La)TeX udviklere overvejer det.

Jeg kender ikke selv Winedt, men jeg antager på grund af navnets start at du arbejder ved en Windows maskine. Du kan jo så eventuelt åbne dit dokument i word selvom jeg ikke vil garentere for hvorledes dit dokument ser ud bagefter.

Personlig benytter jeg mig aldrig af en grammatik kontrol, hvilket måske ville være en god ide, men hvis du af uransagelige grunde har skrevet forkert og mener stavekontrol kan jeg anbefale ispell. Den er vist nok skrevet til Linux, men det kan være der er lavet en Windows port.
Avatar billede ulriks Nybegynder
01. august 2005 - 20:19 #2
Ispell og Aspell er begge portet til windows, men jeg mener at huske at WinEdt også har en dansk-ordbog