Avatar billede tigertool Nybegynder
15. juni 2005 - 23:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udvikling af egne applikationer

Hej,

Jeg har lige købt en Palm Zire. Jeg overvejer derfor om det er muligt at udvikle egen software/applikationer til denne. Er der nogen der kender nogle sprog til dette? Er der nogen der har erfaringer med udvikling til Palm OS? Jeg så helst at udviklingsmiljøet var gratis, sådan at jeg ikke skal kaste en masse penge efter det. Nogen der kan hjælpe mig videre?
Avatar billede nc Nybegynder
16. juni 2005 - 00:32 #1
kender du www.pdanmark.dk
de har en artikel netop om at lave egne applikationer til palm.

direkte link til artikel:
http://www.pdanmark.dk/Artikler.asp?Id=56

håber det kan hjælpe dig videre ;)

desværre har jeg ikke selv erfaring med dette, så kan kun henvise til denne artikel.
Avatar billede brilleaben Nybegynder
16. juni 2005 - 10:14 #2
Tjaa - jeg har da udviklet en del til PalmOS (http://www.schau.com/ - sources etc.)

Alt efter hvad du vil ...

1) Brug cygwin + prc-tools - gratis løsning og minder om hvordan man kan gøre det på
linux m.v.  Der programmeres i C.

2) Brug CodeWarrior fra MetroWerks eller Falch Studio fra Falch.Net.  Kommercielle.
Der programmeres i C.

3) Kig på: http://goanna.cs.rmit.edu.au/~winikoff/palm/dev.html
Her listes en række alternativer til C.  (Bl.a. basic, pascal etc. etc.)  Nogen er
on-board hosted (du udvikler direkte på palm'en) andre kræver et normal PC setup.

... så det er nærmest op til dine lyster og behov :-)
Avatar billede tigertool Nybegynder
16. juni 2005 - 23:01 #3
Hvis jeg nu henter en C-compiler ned til PalmOS, skal jeg så have en form for virtual machine kørende på min Zire? (Min Zire har kun 2 MB hukommelse, så jeg forsøger at begrænse mig)
Avatar billede brilleaben Nybegynder
21. juni 2005 - 10:43 #4
Både og.  Hvis du bruger PocketC/OnboardC henter du et komplet udviklingsmiljø samt tilhørende runtime elementer.  OnboardC's miljø fylder ikke så meget.
Bruger du Metrowerks, Falch eller prc-tools bygges applikationen på din desktop. Den endelige applikation 'installeres' på den håndholdte.
Avatar billede tigertool Nybegynder
29. september 2005 - 12:47 #5
Ok.
Avatar billede tigertool Nybegynder
29. september 2005 - 12:48 #6
Smid svar hvis du ønsker point :)
Avatar billede brilleaben Nybegynder
29. september 2005 - 13:19 #7
Ok så!  :-)    Kom du igang med udviklingen?
Avatar billede tigertool Nybegynder
05. oktober 2005 - 10:14 #8
Ja - men det går langsomt frem.. Arbejder kun med det i fritiden - og der skal jo også være plads til andet ;)
Avatar billede brilleaben Nybegynder
05. oktober 2005 - 11:38 #9
Hvilke værktøjer valgte du så?    Måske jeg kan hjælpe ..?