Avatar billede sandie2000 Nybegynder
06. april 2001 - 11:09 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Krav til Zonekontakt og Registrator??

Dette spørgsmål har været oprettet før, men der var kun en der svarede (hun fik naturligvis sine points), i sagens natur vil jeg gerne høre flere meninger. Er der andre på eksperten der har erfaring med dk-hostmaster?

Jeg håber der er nogen af jer der har erfaring på dette område:

Hvad kræver DK-Hostmaster af teknisk viden for at opnå status som DNS
Zonekontakt og Registrator

Jeg kan godt se hvad der fremgår af
http://www.dk-hostmaster.com/regler.html:

<snip>
Kvalifikationskrav: Godkendelse som Zonekontakt meddeles, hvis ansøgeren
overfor DK Hostmaster har dokumenteret fornøden teknisk viden om
DNS-funktioner, herunder om opsætning af domæner på en navneserver. Til brug
for sin vurdering af, om dette krav er opfyldt, skal DK Hostmaster kunne
validere en eller flere zoner på den navneserver, ansøgningen drejer sig om,
hvilket bl.a. forudsætter, at ansøgeren tillader zoneoverførsel fra den
pågældende navneserver til DK Hostmaster. Valideringen vil blive udført på
det domæne, som navneserveren ligger under.
<snip>

Men hvad kræver de af \"dokumenteret fornøden teknisk viden om
DNS-funktioner\" Skal man: svare på spørgsmål, domumentere ansættelse med DNS
som arbejdsområde, eller skal de bare validere zoner????

<snip>
Kvalifikationskrav: Godkendelse som Registrator forudsætter, at ansøgeren
har kendskab til de nødvendige og relevante RFC-regler. For at afklare dette
kan DK Hostmaster forlange enhver oplysning hos ansøgeren om dennes eller
ledende medarbejderes DNS-relaterede erfaring. Ligeledes kan DK Hostmaster
undersøge ansøgerens domæne og gennemgå en eller flere zoner for validering
(\"DNS test\").
<snip>

Men hvad kræver de af \"DNS-relaterede erfaring\" Skal man: svare på
spørgsmål, domumentere ansættelse med DNS som arbejdsområde, eller skal de
bare validere zoner????

Det ville være en fordel med et svar fra en der slev er registrator og/eller zonekontakt!
Avatar billede darkmoon Nybegynder
20. april 2001 - 21:04 #1
Som regel: Hvis du sætter to DNS server op se de virker og derefter søger som zone registreing, så spørger de ikke om mere.

De checker selvfølgelig at de zone du har sat op virker som de skal.

Jeg har ikke været ude for det men hvis der efterfølgende bliver problemer med dine zone skal du nok regne med at skulle stå skoleret overfor dk hostmaster.

(Det skal siges at det skal være gentagne og alvorlige problemer, fejl sker ..hehe, selv hos dk hostmaster (tsk tsk tsk)

/thomas
Avatar billede darkmoon Nybegynder
20. april 2001 - 21:05 #2
p.s: Vi er både registrator og zone kontakt. Engang, ved ikke om det de har det mere, afholdt dk-hostmaster kurser for kommende registratorer.

Jeg ved ikke om de gør det endnu, eller om de gør noget tilsvarende for zone ansvarlige.
Avatar billede darkmoon Nybegynder
20. april 2001 - 21:07 #3
p.p.s. bortset fra korrekt opsat og vedligeholdt dns server skal der naturligvis sørges for at dine servere er beskyttet af ups, er backet up m.m, men det burde være en selvfølgelighed hos en seriøs hosting/dns udbyder :)
Avatar billede sandie2000 Nybegynder
25. april 2001 - 18:55 #4
Takker for svaret, du har bestemt fortjent nogle points, jeg vil dog gerne have lidt mere input, og lader derfor spørgsmålet stå til andre.

Kommer der ikke flere svar snart er alle 100 points dine
Avatar billede karstenh Nybegynder
20. maj 2001 - 23:55 #5
Du sætter din DNS-server op med de zoner og de records du gerne vil køre på den, giver DK-Hostmaster lov til at lave zonetransfers, og fortæller dem hvad dine zoner hedder.
Hvis zonerne fungerer, så anser DK-hostmaster dig for at være kompetent.

Og det er det :)
Avatar billede sandie2000 Nybegynder
23. juni 2001 - 17:24 #6
beklager ventetiden