Avatar billede kartolux Nybegynder
06. april 2001 - 10:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opgave til redirect

Jeg mangler et system, der gør følgende:

Jeg har subdir i flere typer.
1. ArticleId f.eks. /32 henviser til Bladre.asp?ArticleID=32
2. LevId f.eks. /Hartmann henviser til Webalfaliste.asp?LevAlias=Hartmann
3. CategoryId f.eks. /Julekort henviser til Webalfaliste.asp?Category=Julekort

Kan man lave det, så der i alle subdir ligger DEN SAMME FIL (default.asp),
der foretager redirect til det rette sted?

Grundlæggende må det være noget med at default.asp læser, \"hvor den ligger NU\"
for herefter at slette karakterer i denne værdi og lægge resten i en
variabel.

I en url som hedder http://www.erhvervstilbud.dk/32 slettes alt foran 32 og
resten tilskrives variablen \"Super\"

I en url som hedder http://www.erhvervstilbud.dk/Julekort slettes alt foran Julekort og
resten tilskrives variablen \"Super\"

I en url som hedder http://www.erhvervstilbud.dk/Hartmann slettes alt foran Hartmann og
resten tilskrives variablen \"Super\"

Herefter følges denne logik:

Hvis Super er et rent ciffer uden karakterer redirectes til Bladre.asp?ArticleId=32

Hvis Super er karakterer sker to ting:

A.  Der foretages opslag i databasen for check på Category - f.eks. select top 1 from
Articles where category osv. If not BOF or EOF then redirect til
Webalfaliste.asp?Category=Julekort

    Else

B.  Der foretages opslag i Leverandor for check på Alias - f.eks. select top 1 from
Leverandor where alias osv. If not BOF or EOF then redirect til
Webalfaliste.asp?LevAlias=Hartmann

    Else

Redirect til speciel side (KissMyAss.asp)  :0)

Det skal pointeres, at Category og LevAlias ALDRIG indeholder det samme. Der kan
f.eks. ikke være en kategori, der hedder Hartmann, lige som et alias aldrig kan være
noget med Julekort...

Det jeg skal bruge er følgende:

Den default.asp der skal ligge i alle subdir

Koden, der skal indsættes i Webalfaliste for at \"snuppe\" henholdsvis Category
eller Levalias - og tilskrive dem til en sql streng samt kreere indholdet
af overskriften på siden. Denne variabel hedder \"Header\"

Der skal således være flere sql statements, som eksekveres efter behov. Til
hvert hører egen \"Header\"

Webalfaliste.asp åbner i dag databasen med flg. statement:

Set dbConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
dbConn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"/_private/ArticleDB.mdb\")
SQL = \"Select * FROM Articles where accepted=\'accepted\' Order BY Category asc,Title Asc\"
set RS = dbconn.execute(SQL)

NB! Bladre.asp er i forvejen rettet til mht. ArticleID fra anden side.

Er der mon nogen i panelet, som kan udføre denne opgave?

Jeg er klar over, at 60 point er ALT for lidt, men har du mod på opgaven,
så kom med et forslag til \"pris\"  :0)
Avatar billede counternewbie Nybegynder
06. april 2001 - 12:15 #1
åååhhh ja...
Avatar billede kartolux Nybegynder
14. april 2001 - 15:37 #2
Lukkes pga. lav aktivitet...