Avatar billede javaspasser Nybegynder
15. juni 2005 - 10:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Angrebet af Spyware

Det er sgu godt gjort. Var inde og lede efter en driver i går og pludseligt via en side jeg besøger, popper et sandt festfyrværkeri op. 10-20 pop-ups i løbet af få sekunder. Porno, Warez, datingsites o.s.v. Mit AVG fanger i denne forbindelse en virus som jeg så trykker "heal" til. Pludseligt lukker mit system ned og starter op igen.

Jeg er sikker på at der er blevet installeret noget jeg ikke selv har valgt.

Når jeg nu besøger google og klikker på et søgeresultat bliver jeg ca. hveranden gang mødt af denne side: www.morwillsearch.com.

OK.....så kører jeg da bare en systemgendannelse tænkte jeg. Dette kan jeg nu heller ikke længere? Det er sgu noget af det dummeste jeg længe har været udsat for.

Jeg har kørt AVG som ikke finder nogen vira.
Har også kørt Kaspersky som heller ikke finder virus, men siger at der er 2 fejl ?

SpyBot har fjernet 2 Spyware-ting, men det har ikke løst problemet.

Jeg har prøvet at bruge HiJackThis fra spywarefri.dk, men har ikke meget forstand på at bruge det. Har dog fjernet 2 poster som så bare kommer igen og igen:
O15 - Trusted Zone: *.coolwebsearch.com
O15 - Trusted Zone: *.searchmeup.com

Der skal vist noget mere til.

Jeg vil gerne have systemet tilbage til det det normale, hvor jeg tildels igen kan køre systemgendannelse. Kan dette lade sig gøre ellers skal hele molevitten på min com geninstalleres ?

Line
Avatar billede kalp Novice
15. juni 2005 - 10:56 #1
send hijackthis loggen herind tak.
Avatar billede javaspasser Nybegynder
15. juni 2005 - 11:23 #2
OK....den er her :)

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:22:36, on 15-06-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOFXM07.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\WINDOWS\system32\hpoipm07.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.web5.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: C:\WINDOWS\system32\adsldpbc.dll - {405132A4-5DD1-4BA8-A181-95C8D435093A} - C:\WINDOWS\system32\adsldpbc.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetRefresh] C:\Programmer\Compaq\SetRefresh\SetRefresh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet g series) - 1.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: *.coolwebsearch.com
O15 - Trusted Zone: *.searchmeup.com
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: style2 - C:\WINDOWS\system32\winstyle2.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede kalp Novice
15. juni 2005 - 12:08 #3
Download DelDomains.inf
http://www.mvps.org/winhelp2002/DelDomains.inf
eller
http://www.greyknight17.com/spy/DelO15Domains.inf

Højreklik på DelDomains.inf og vælg: Install

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

O2 - BHO: C:\WINDOWS\system32\adsldpbc.dll - {405132A4-5DD1-4BA8-A181-95C8D435093A} -C:\WINDOWS\system32\adsldpbc.dll
O15 - Trusted Zone: *.coolwebsearch.com
O20 - Winlogon Notify: style2 - C:\WINDOWS\system32\winstyle2.dll (file missing)

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis nok fjernet!)

Filerne

C:\WINDOWS\system32\adsldpbc.dll
C:\WINDOWS\system32\winstyle2.dll

Højreklik på DelDomains.inf og vælg: Install (Ja igen:) )

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik ramt på det hele eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede javaspasser Nybegynder
15. juni 2005 - 13:03 #4
Hej Kalp,

Så er dette gjort. Kunne dog ikke køre DelDomains.inf igen i Fejlfri tilstand, så det gjorde jeg da jeg startede op igen, ved ikke om det har nogen betydning. Men det virker som om at det er lykkedes. www.morwillsearch.com kommer ikke længere frem via søgeresultater på google.

Dog kan jeg stadigvæk ikke foretage en systemgendannelse. Der står efter genstart af systemgendannelsen ikke kunne gennemføres. Hvordan kan dette være ?

Skal dette ikke stilles tilbage som det var før? :

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Her er den nye logfil:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:03:12, on 15-06-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\WINDOWS\system32\hpoipm07.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOFXM07.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.web5.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetRefresh] C:\Programmer\Compaq\SetRefresh\SetRefresh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet g series) - 1.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede javaspasser Nybegynder
17. juni 2005 - 09:38 #5
Hej Kalp,

Jeg accepterer lige dit svar, da det vist er gået i orden :)
Vil du se en nye logfil igennem?

Line
Avatar billede javaspasser Nybegynder
17. juni 2005 - 09:38 #6
I orden
Avatar billede kalp Novice
17. juni 2005 - 10:52 #7
loggen er ren.. prøv at slå systemgendannelse fra ..genstart og til igen.

disse kan du godt stille tilbage igen hvis du vil

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Avatar billede javaspasser Nybegynder
17. juni 2005 - 13:18 #8
OK....Tik Tak for hjælpen :))

Og god dag!
Avatar billede kalp Novice
17. juni 2005 - 13:31 #9
selv tak:=)