Avatar billede ttmeho Nybegynder
06. april 2001 - 10:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyt Window...

Jeg har følgen class-fil hvor jeg gerne vil have at under links afsnittet at det skal starte op i et nyt vindue..Men kun Links afsnittet..

<HTML>
<HEAD>

<TITLE>HOM</TITLE>
</head>

<p align=\"center\"><font face=\"Verdana\"><applet code=\"DropDownMenu.class\" width=\"280\" height=\"675\" align=\"Left\">
      <param name=\"BACKGROUND_COLOR\" value=\"000080\">
      <param name=\"ROOT\" value=\"Velkommen;URL=velkommen.htm;STATE=EXPANDED\">
      <param name=\"SITEMAP\" value=\"

  Om HOM;URL=om.htm|

    Musik linier{
        Hva er Musiklinien;URL=omlinier.htm|
        Basis Musiklinien;URL=bmlinien.htm

    }
    Undervisning{
        Hvem underviser i hva?;URL=underviser.htm|
        Hva kan man lære at spille?;URL=klasser.htm#enkelt|
        Sammenspil;URL=klasser.htm#sammenspil|
        Hva kan man ellers lære?;URL=klasser.htm#andet|
        Lad os svinge træbenet!;URL=klasser.htm#dans|
        Hva koster det?;URL=priser.htm
    }
    Opslagstavle{
        Køb & slag;URL=marked.htm|
        Band medlemmer søges;URL=opkontakt.htm|
        Meddelser fra skolen;URL=meddel.htm|
        Hva sker der i fremtiden;URL=events.htm
    }
    HOM Bladet{
        Første rytmiske cafe i HOM-Salen;URL=../Bladet/rytmiskcafe.htm|
        Basis musiklinien, selvstændig uddannelse;URL=../Bladet/basismusiklinien.htm|
        Årshonorarover 10,5 måneder;URL=../Bladet/honorar.htm|
        Lovændring omkring folkeoplysning;URL=../Bladet/lovaendring.htm|
        HOM Festival;URL=../Bladet/festival.htm|
        Masser af sommerdans på HOM;URL=../Bladet/sommerdans.htm|
        Bevægelse og Afspænding nu også på HOM;URL=../Bladet/afspaending.htm|
        Den fri Ungdomsuddannelse på HOM;URL=../Bladet/ungdomsudd.htm|
        RECA Studie åbner for HOM grupper;URL=../Bladet/recastudio.htm|
        Udsigt til travl HOM sommer;URL=../Bladet/homsommer.htm|
        ORANGE..Nyt upcoming band med HOM røder;URL=../Bladet/orange.htm|
        Reiners Big Band, Ny CD;URL=../Bladet/rbb.htm|
        KMF en aktiv hjælp for HOM;URL=../Bladet/kmf.htm|
        Korprojekt 2001;URL=../Bladet/korprojekt.htm

    }
    Links{
        Reca Musik Produktion;URL=../Reca/index.htm|
        Orange;URL=http://www.orangeband.dk|
        Reiners Big Band;URL=http://www.reinersbigband.dk3.com|
        Kultur Musik Foreningen;URL=http://www.kulturforeningen.dk3.com

    }
    Kontakt os{
        Post Adresse;URL=adresse.htm|
        Tilmelding;URL=tilmeld.htm|
        Send en E-m@il;URL=mailto:hom-reca@mail.tele.dk
    }

\">
      <param name=\"STYLE\" value=\"3D\">
      <param name=\"FONTFACE\" value=\"Verdana\">
      <param name=\"FONTSIZE\" value=\"14\">
      <param name=\"FONTSTYLE\" value=\"bold\">
      <param name=\"HIGHLIGHT_COLOR\" value=\"AAAAAA\">
      <param name=\"SUBFONTFACE\" value=\"Verdana\">
      <param name=\"SUBFONTSIZE\" value=\"12\">
      <param name=\"SUBFONTSTYLE\" value=\"plain\">
      <param name=\"TRIANGLE_DOWN_COLOR\" value=\"800555\">
      <param name=\"BACKGROUND_IMAGE\" value>
      <param name=\"FONT_COLOR\" value=\"FFFFFF\">
      <param name=\"TRIANGLE_OFFSET\" value=\"5\">
      <param name=\"TRIANGLE_UP_COLOR\" value=\"EEEEEF\">
      <param name=\"TRIANGLE_WIDTH\" value=\"10\">
      <param name=\"BGIMAGE_ALIGN\" value=\"center\">
      <param name=\"BGIMAGE_VALIGN\" value=\"center\">
      <param name=\"DefaultTarget\" value=\"Main\">
</applet></font>

</html>
Avatar billede whatever Nybegynder
06. april 2001 - 18:06 #1
Det kan du ikke. Så skal du jo til at ændre i class-filen. Dette kræver jo så, at du har sourcen til den.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. april 2001 - 20:48 #2
meningen er at du skal allokere tilstrækkelig plads i din height parameter i appletten. prøv fx med:

<applet code=\"DropDownMenu.class\" width=\"280\" height=\"800\" align=\"Left\">

og eksperimenter til det passer.
Avatar billede whatever Nybegynder
06. april 2001 - 23:37 #3
jakoba > Hvad skulle det hjælpe? Så vidt jeg forstår ønsker ttmeho, at linkene åbner i et nyt vindue.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. april 2001 - 23:52 #4
Mit gæt er at det er hans lange undermenu (under \"HOM bladet\") der skubber teksten udover bundkanten i appletten.

mvh JakobA
Avatar billede ttmeho Nybegynder
09. april 2001 - 08:23 #5
Nej mit problem er at Jeg ikke kan få den til at Åpbne et nyt vindue når jeg klikker på et link...Jeg kan selvfølgelig ændre DefaultTarget til _blank, men så er det jo alle linkene der bliver åbnet i et nyt vindue...
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. april 2001 - 00:25 #6
Du kan jo prøve med noget i retning af:

        Band medlemmer søges;URL=opkontakt.htm;TARGET=_blank|

men det er (som whatever siger) appletten der bestemmer om den vil forstå det. Prøv at lede på nettet, efter beskrivelser af DropDownMenu.class. eller evt
  dropdownmenu java

mvh JakobA
Avatar billede ttmeho Nybegynder
10. april 2001 - 08:13 #7
Det virkede sgu :o)...Jeg synes ellers at jeg havde prøvet den løsning..1000 tak for hjælpen
Med venlig Hilsen
Thomas