Avatar billede active Nybegynder
06. april 2001 - 10:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværk Kan ikke se enheder med andre IP numre !

Vedr. Netværk Kan ikke se enheder med andre IP numre !
Vi har et netværk med 4 PC’er, 1 NT server, 1 ISDN Router og 1 hub.
IP Pool 192.168.10.XXX

Jeg konfigurer ofte IDSN Router og servere for andre og disse har ofte andre IP adr. end jeg har på vores net f.eks. 192.32.68.XXX

Jeg kan ikke ping disse enheder og jeg kan ikke komme i kontakt med disse enheder fra mine maskiner med mindre jeg giver min maskine samme C-Class som de ting jeg skal konfigurer.

Er der noget jeg helt har misforstået eller er der en måde at se disse enhedder fra min PC uden at skulle skifte IP.

Active
Avatar billede vladimirr Nybegynder
06. april 2001 - 10:04 #1
Du skal bruge en router, evt en computer med 2 netkort, et til hver klasse.
Avatar billede lenny Nybegynder
06. april 2001 - 10:06 #2
De 2 IP lag, kan ikke arbejde sammen, prøv enten at køre sammen IP pool på hele systemet eller en computer med 2 netkort.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
06. april 2001 - 11:42 #3
Subnet-masken skal være den samme for alle computere...

/Andreas
Avatar billede svindler Nybegynder
06. april 2001 - 12:44 #4
Svaret er ja, du skal sidde på samme subnet!

Med dhcp slipper du for at konfigurere om hver gang. De fleste routere kan fungere som dhcp-servere.

Hvis du kører NT, linux eller lignende, kan du tilføje flere ip-adresser til netkortet. Du er så nødt til at sikre dig, at een af adresserne passer til det aktuelle net.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
11. april 2001 - 19:39 #5
Nårh ja, så var mit svar jo HEEEELT ude i skoven...