Avatar billede -chriz- Nybegynder
14. juni 2005 - 14:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

User Group kontrolleret adgang til en side?

Nu har jeg siddet og bakset rundt med dette her i et stykke tid og må nu ty til hjælp!

Jeg har oprettet et website på intranet, hvor kun én brugergruppe må få adgang til dette... altså ikke alle brugere fra ét domæne, men en række brugere som tilføjes en bestemt NT brugergruppe. Der skal altså som default være lukket for _alle_ brugere, undtagen de brugere, der er tilføjet denne gruppe.

Mit spørgsmål er hvordan jeg får lavet det... Jeg har kigget på såvel Windows' egen folder security samt IIS' security, men er nu kørt fast...

Nogen idéer?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
14. juni 2005 - 15:05 #1
du skal sætte sikkerheden på det bibliotek dine filer ligger i og lidt afhængig af hvordan din IIS er sat op, skal du så ind i permissions pådit bibliotek og tilføje din ntgruppe og fjerne iusr hvis du køre med den.
Avatar billede a1a1 Novice
14. juni 2005 - 15:07 #2
i iis website properties, directory security´-> anonymous access and authenication control -> fjern hak i anonymous access.

Bagefter
højre klik på den mappe hvor websitet ligger vælg at kun den gruppe på komme ind (læse).

;o)
Avatar billede -chriz- Nybegynder
14. juni 2005 - 15:26 #3
Det ser ud til at det virker - i bund og grund er det jo samme svar i giver... smider hundevennen ikke også et svar, så bliver der delt..
Avatar billede -chriz- Nybegynder
16. juni 2005 - 11:51 #4
nå... åbenbart ikke - lukker og giver points til a1.. tak for hjælpen.
Avatar billede a1a1 Novice
17. juni 2005 - 19:31 #5
selv tak..