Avatar billede dl9 Nybegynder
14. juni 2005 - 14:30 Der er 4 kommentarer

Fra iNotes til Notes klient

Hej
Hvordan får man brugernes adressebøger overført fra iNotes til en Notes klient?

/dl9
Avatar billede wise Seniormester
14. juni 2005 - 14:51 #1
I din mailboks i notes - ACTIONS --> Syncronise Addressbook.
Dermed synkroniseres indholdet af names.nsf med navneoplysningerne i din mailfil (som anvendes i Inotes)

Jeg har desværre endnu ikke fået nogen måde bare at tvinge notesklienten til at arbejde med navnene fra mailfilen.... men det må for pokker snart komme fremfor den fuc*ed løsning med names.nsf
Avatar billede vivler Nybegynder
14. juni 2005 - 15:27 #2
En god ide, er at rette Inotes6.ntf på serveren til i designet.
Mine klienter får opdateret design hver nat fra serveren og i Inotes6.ntf, har jeg så rettet Agenten under  'ShareCode - Agents' - Syncronise adressbook, så den er scheduleret til at køre f.eks 1 gang daglig, eller flere gange.
Avatar billede wise Seniormester
23. juni 2005 - 10:10 #3
ja, det er MÅSKE en god ide... Bare du er opmærksom på konsekvenserne hvis nu personen sidder ved forskellige maskiner, så er det jo forskellige lokale adressebøger den synkronisre med! Det KAN betyde at du får alle disse lokale bøger synkroniseret - men det kan vist også betyde at du får "fucket" dem alle op ;-)

/Lasse
Avatar billede vivler Nybegynder
23. juni 2005 - 12:47 #4
Kan godt følge din pointe, men problemet er der ikke ikke når man køre Roaming på sine Notes klienter, og kører 'multiuser' installation på PC'en :o)