Avatar billede shannon1 Nybegynder
06. april 2001 - 08:46 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Min Scanner VIL IKKE!!

Hej venner, min scanner af fabrikatet, Microtek, phantom 330 CX VIL IKKE scanne!
Den siger no data found !, men jeg har den der twain.dll.fil, liggende flere gange i windows folderen...?? og har installeret software flere gange..min scanner er paralellforbundet med min printer canon 250BJ...Scanneren HAR virket førhen !!
NOGEN BUD ???...KNUS Shannon1
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
06. april 2001 - 08:48 #1
Hvad gjorde du som fik scanneren til at melde fejl? Hvis den har virket før så må du jo have gjort et ellet anden ved computeren der nu laver fejl.
Avatar billede shannon1 Nybegynder
06. april 2001 - 08:50 #2
well jeg har gjort meget...men på et tidspunkt scannede den farverne forkert, så jeg havde i lang tid scanneren koblet fra, fornyligt har jeg ved trests fundet ud af at den scanner fint..så har jeg formatteret hele hd for et par uger siden...startet helt forfra...
Avatar billede shannon1 Nybegynder
06. april 2001 - 08:51 #3
så det er på en måde en ny installation
Avatar billede shannon1 Nybegynder
06. april 2001 - 08:58 #4
hvis jeg vidste hvad der var sket, så ville jeg jo ikke spørge her vel..??? så kunne jeg jo bare selv finde frem til det..lissom...
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
06. april 2001 - 09:04 #5
jaja rolig :)
Kører du win2k?
Det laver nemlig en del probs med ens scanner (har selv prøvet det) win2k kan ikke rigtigt styre det der twain32 shit.
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
06. april 2001 - 09:08 #6
Hvis det ikke er pga. win2k så kan jeg ikke hjælpe dig :/
Avatar billede Jman Praktikant
06. april 2001 - 09:08 #7
Prøv at starte uden scanneren koblet til. Og derefter med scanneren koblet til. Hvis det er Win2k er der stor sandsynlighed for at den selv finder scanneren...
Desværre er der jo også en risisci for at den ikke understøttes af win 2k
Avatar billede Trine Nybegynder
06. april 2001 - 09:08 #8
Ak ja, det problem har jeg også været udsat for efter en formatering af harddisken. Det jeg gjore var, at jeg gik ind i Enhedshåndteringen og slettede Scanneren fra listen, og jeg kom CD-en i igen med software og drivere, så jeg prøvede igen. Derefter virkede det som det skulle.

Du har ikke ændret til windows 2000 fra windows 98 efter din formatering? Hvis JA, så kan det jo være en driver du mangler.

Jeg håber du finder ud af at løse problemet, for det er sgu for surt, at skidtet ikke vil som man vil :-/

Trine / Misskat
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
06. april 2001 - 09:10 #9
Her er driverne ihvertfald til win2k: http://195.11.224.13/pcfiles/sw260rc1.exe
Avatar billede Trine Nybegynder
06. april 2001 - 09:13 #10
Hvorfor egentlig oprette dette spørgsmål i kategorien Billedbehandling? Det har jo ikke noget med kategorien at gøre, det er jo et hardwareproblem :-)
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
06. april 2001 - 09:18 #11
=)
Avatar billede makse Nybegynder
06. april 2001 - 10:10 #12
Er din parallel port sat til EPP mode?
Avatar billede shannon1 Nybegynder
06. april 2001 - 10:18 #13
er det et hardwareproblem ??? well det er vel som man ser på det, rundstykke hvis det er forkert sted...jeg kører ikke win 2000 kører 98- makse hvor sætter jeg den parralelle port til epp ?
Avatar billede makse Nybegynder
06. april 2001 - 10:26 #14
I din bios. (Tryk \'DELETE\' ved opstart)
Alt efter hvilket bundkort du har, kan det stå forskellige steder.
Avatar billede shannon1 Nybegynder
06. april 2001 - 10:27 #15
inde i egenskaber for system ligger der under scsi controllere kun een og den siger at hardware ikke er tilgængelig og at der ikke er indlæst software for enheden, men det har jeg gjort 100 gange..hmmm..det virker som om den ikke kan finde min scanner nærmest som om den ikke var koblet til...?
Avatar billede makse Nybegynder
06. april 2001 - 10:28 #16
Avatar billede shannon1 Nybegynder
06. april 2001 - 10:32 #17
makse jeg ville gerne gi dig nogen points...*GGG* men det jo lidt svært når du ik har svaret endnu..*S* knus
Avatar billede shannon1 Nybegynder
06. april 2001 - 10:35 #18
MAKSE du er en helt, jeg tror sq du har ret, fordi hvis jeg hører musik og tager scanneren fra, så flipper lyden HURAHHHH HURRAHHHH
Avatar billede shannon1 Nybegynder
06. april 2001 - 10:57 #19
ja okay makse, har været en tur i bios, men ku sæføli ikke hitte det sted for de EPP indstillinger..hemmm,
tyuder på at lydkort og scanner/printer benytter samme port..
ved du hvad der står ude i bios for det setup ?
prøver lige at lege lidt med teksten ved scsi controllerne..heheheh...men ville gerne gi dig lidt point makse..?
Avatar billede shannon1 Nybegynder
06. april 2001 - 11:00 #20
no data source device found...cannot find any twain data on youre computer, jeg får et hys...går et par timer og vender tilbage til opgaven, det er dog for hysset det her..
Avatar billede makse Nybegynder
06. april 2001 - 12:05 #21
På nyere PC\'er står det i bios under advanced - I/O Device Configuration.
På andre, under Integrated Peripherals.
Og så fik du det lige som et svar.