Avatar billede kent18 Nybegynder
14. juni 2005 - 08:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Omdøbning af billeder

Nogen der lige kender et prog. der kan omdøbe billederne efter hvornår de er taget?
jeg kan nemlig ikke bare arangere dem efter tid i windows...
Der er timestamp i billederne under dokument info...

Mvh kent
Avatar billede screem_brille Novice
14. juni 2005 - 08:58 #1
i stifinder, højreklik på linien med info (navn, størrelse type osv. og vælg flere, sæt kryds i "date picture taken" hvad det præcist hedder på dansk må du selv gætte dig til ;)
Avatar billede kent18 Nybegynder
14. juni 2005 - 09:09 #2
ja okay :)
men der er pænt mange billeder, kender du evt. et program der så kan omdøbe dem i rækkefølge???
Avatar billede screem_brille Novice
14. juni 2005 - 09:14 #3
nej desværre ikke ;/
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. juni 2005 - 09:20 #4
Photoshop - ACDSee, og garanteret masser af andre programmer. Jeg bruger de to nævnte!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. juni 2005 - 09:31 #5
Avatar billede toksvig Praktikant
14. juni 2005 - 09:35 #6
Du kan også gøre det i windows stifinder. Når billeder er i den rækkefølge de skal være, kan man bare markere dem alle, og vælge omdøb. Så giver man dem et navn feks. "festival", så kommer de efterfølgende til at hedde "festival 1", "festival 2" osv...
Er det ikke det du mener?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. juni 2005 - 09:52 #7
<toksvig>: En detalje...
"festival", "festival (1)", "festival (2)", "festival (3)" ... osv.

Med http://www.eksperten.dk/artikler/180 ka' du selv definere navnet, tæller "afstand" osv...
Avatar billede kent18 Nybegynder
14. juni 2005 - 10:35 #8
tak for de hurtige svar :)
jeg brugte bare toksvig's metode...

Mvh kent
Avatar billede toksvig Praktikant
14. juni 2005 - 10:55 #9
Super.. jeg smider lige et svar...
Avatar billede toksvig Praktikant
14. juni 2005 - 10:55 #10
Ups.. majsmarken du har ret.. Glemte paranteserne.. ;)