Avatar billede swordfish80 Nybegynder
14. juni 2005 - 08:05 Der er 3 kommentarer

Udskriv pdf-filer

Ved ikke om spørgsmålet hører til her, men nu prøver jeg.

Jeg har en side, hvor der er links til flere pdf-dokumenter.
Jeg vil gerne lave en funktion hvor man kan markere hvilke af dokumenterne man ønsker at skrive ud.
Når man har markeret de ønskede dokumenter skal man kunne trykke på en udskriv knap.
Et tryk på knappen skal medføre at den kendte printer-option kommer op (den hvor man kan vælge printer og hvor mange kopier man vil skrive ud)

Jeg vil altså gerne skrive dokumenterne ud uden at skulle åbne dem  enkeltvis og trykke udskriv på dem enkeltvis.

Drømmer jeg???
Avatar billede roenving Novice
14. juni 2005 - 11:56 #1
Det tror jeg !-)

-- har ikke selv forsøgt den slags, men da jeg altid får activeX-advarslen, når jeg åbner pdf-filer, kan jeg forestille mig at proceduren så ville være noget lignende:

-- åbn Acrobat Reader som ActiveX-objekt (hvilket vil få en masse lamper til at blinke og brugeren skal sige ja til 'skadeligt indhold' !-)

-- åbn det aktuelle dokument i objektet, og kald print-metoden (som jeg ikke engang ved om eksisterer !-)

-- jeg ved ikke om det er muligt at indlæse mange dokumenter i den samme instans af objektet, men det må være muligt at finde den slags info på en supportside hos Adobe, ellers bliver det jo så til mange printerdialoger !o]
Avatar billede olebole Juniormester
14. juni 2005 - 14:09 #2
<ole>

Det er nu kun, hvis man selv sætter sine sikkerheds indstillinger meget 'hårdt', man får advarsler. Tillader man de 'uskadelige' ActiveX objekter (XML, Flash, m.m.), får man ingen advarsel ved pdf'er  :)
Derudover tror jeg ikke, det er muligt at printe flere pdf'er på den måde  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede swordfish80 Nybegynder
14. juni 2005 - 18:54 #3
Okay.

Nogen ide om hvordan man bruger sådan et ActivX object ole?