Avatar billede burgers Nybegynder
14. juni 2005 - 01:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til RSS feed

Jeg er på helt bare bund - har gennemsøgt eksperten for hjælp, men har måtte give fortabt.

Jeg ønsker at oprette et feed som andre kan hente og smide på deres site. Feedet skal indeholde nyheder fra min side.

Jeg arbejder i ASP og med MySQL db.
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
14. juni 2005 - 02:18 #1
XML struktur skal se sådan her ud:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<rss version="2.0">
  <channel>
    <title>TheDeathArt || Blog</title>
    <description>RSS Blog</description>
    <link>http://thedeathart.dk/blog</link>
    <item>
      <title>v8</title>
      <description>nyhed</description>
      <link>http://thedeathart.dk/blog/3</link>
    </item>
  </channel>
</rss>

Og husk at sætte HEADEREN til application/xml

Og at smide denne her kommando: <link rel="alternate"  type="application/rss+xml" title="RSS Blog" href="rss" /> til <head></head> sektionen på din hjemmeside.
Avatar billede burgers Nybegynder
15. juni 2005 - 23:19 #2
Som sagt er jeg helt på bar bund og aner hverken hvor jeg skal starte eller slutte. Har du et eksempel på hvordan min fil skal se ud - og skal det være en .rss eller .xml fil man laver?
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
16. juni 2005 - 13:26 #3
XML hvis du skriver den i hånden, men .asp er også fint, hvis du sender rigtigt header.

Jeg har lige givet et eksempel på hvordan xml delen skal se ud, ASP scriptet må du selv lave.
Avatar billede burgers Nybegynder
20. juni 2005 - 22:33 #4
jeg giver fortabt...
Avatar billede kimlarsen1978 Nybegynder
02. juli 2007 - 10:46 #5
Hvad mener du med at "sætte HEADEREN til application/xml"?
... og er der sket noget nyt siden 2005 eller er strukturen den samme - nogle udvidelser måske?