Avatar billede nurriz Nybegynder
06. april 2001 - 05:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win2k adv. server og adsl - underligt problem

Har lige installeret win2k på min maskine,og jeg har en ADSL 2048 fra TDC. Problemet er at jeg bliver smidt af med uregelmæssige mellemrum. Efter jeg bliver smidt af kan jeg ikke rediale, med mindre jeg rebooter eller tager stikket fra atm-kortet ud og sætter det i igen.

En anden ting er at hvis jeg åbner Outlook Express, og henter min mail, så kan jeg være 100% på at jeg bliver smidt af.
Avatar billede spine Nybegynder
06. april 2001 - 08:18 #1
måske der er i dine internetindstillinger stadig er henvisning til en dialup forbindelse ??...så bliver du nemlig øjeblikkeligt smidt af, hvis den skulle blive aktiveret...også selvom der ikke sidder noget modem på den, det er hvertfald min erfaring med ATM kort.
husk også at tjekke post konto > servere.
god vind
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2001 - 10:06 #2
Prøv en geninstallation af forbindelsen, og sørg for at din modemforbindelse er slettet.
Avatar billede trille Nybegynder
06. april 2001 - 12:05 #3
Har præcist det samme problem - det har intet med ADSL dialup forbindelsen at gøre.

Hvis du lægger mærke til det vil du blive smidt af når du sender en større fil - der er intet problem downstream.

Problemet skyldes at der er for langt kabel mellem nettermineringen og adsl modemet.

;o)
Claus
Avatar billede drean Nybegynder
06. april 2001 - 12:06 #4
Hvis du har Netexpres skal du huske at sætte din \"Aggregate Rate\" ellers er forbindelsen ustabil, var den i hvertfald hos mig
Avatar billede tumebone Nybegynder
06. april 2001 - 12:11 #5
har du set efter om der er sat flue ben i gå af når posten er hntet???? i outlook?????
Avatar billede nurriz Nybegynder
09. april 2001 - 21:21 #6
drean, sæt det som svar.....

Du skal have point, MANGE TAK!!
Avatar billede drean Nybegynder
10. april 2001 - 00:04 #7
svar :)