Avatar billede spottie Nybegynder
13. juni 2005 - 21:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows XP Installation på Asus M68Ne Bærbar og rensning af CD?

Goddag Derude...

Jeg har et spørgsmål omkring Windows XP installation på min bærbar PC, som er en Asus M68Ne.

Jeg har en orginal Windows XP CD som jeg prøvede at installere med på min bærbar da jeg ikke kan lide de medfølgende Recovery CD'er, og dette skulle man også kunne har jeg hørt fra Asus og der hvor jeg købte den, har da også haft det installeret på den måde med en orginal CD, men denne gang løb jeg ind i problemer:

1) Den formatere og kopiere fint nok indtil den når punktet "installere enheder" under  den grafiske del af installationen, det samme sted (Efter 34 minutter) gik den i stå to gange hvor harddisk lampen på bærbaren bare gik ud og musen frøs, og der ikke rigtig skete mere, men billedet skiftede stadig med de forskellige ting som beskrives under den normale XP installation, derefter prøvede jeg recovery skiven og den kopiere fint og er nu startet op, efter både kopiering fra recory og driver CD, derfor søger jeg nu hjælp evt. fra andre med samme problem der har en ide til hvad problemet kan være?
(Det kan jo ikke rigtig være harddiskproblemer når Recovery CD godt kan kopiere ind og windows starter op, og vel dermed heller ikke DVD-drev problem)

2) Kan det være fordi CD'en er fedtet eller lign.?

3) Hvad kan man bruge af sådan ting til at rense CD'en bagpå hvis der skulle være snavs eller lign. både af væske men også klude således man ikke tørre med noget der ridser CD'en?
(Og således man ikke ødelægger drevet hvis den ikke er helt ren hvis man kan det overhovedet?)

Håber at høre fra nogen derude fordi jeg hellere vil kunne installere min egen Windows end Recovery CD.

Vh spottie
Avatar billede pep11 Nybegynder
13. juni 2005 - 23:21 #1
du kan muligvis prøve at trykke (alt+F8) eller (Alt+F5) Hvis den med F8 ikke virker. Det er kun nogen gange det virker. Jeg har nemlig haft de samme problemer og der skulle jeg også trykke en af de 2 ting. Ved mig hjalp det at trykke alt+F8. Men ved ikke med bærbare for har en stationæ, men er 99% sikker på at det er det samme.

Hilsen herfra
Avatar billede spottie Nybegynder
14. juni 2005 - 15:16 #2
tak prøver måske og vender tilbage...Håber også andre kommer med forslag til hvad problemet kan være?
Avatar billede spottie Nybegynder
23. juni 2005 - 16:29 #3
takker og lukker...