Avatar billede kram Nybegynder
06. april 2001 - 02:36 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Flash & NT4.0 ...

Argh, nu går jeg snart amok med det her ...

men, FLASH giver hele tiden en fejl med \"active x indstillinger\" at der er potentiel skadelig active x i det ...

Dette kan dog fjernes hvis man slår alle sikkerheds ting ang. activeX fra, men det burde da kunne gøres på en anden måde? eller virker FLASH bare ikke i NT 4.0? eller er der evt. en patch?

Hilsen en forvirret NT4.0 bruger ;)

500 Point til den person der kan give mig et dybtegående svar som heller ikke er total lamt (jeg føler lidt at det er mig der er næsten en newbie lige nu?)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. april 2001 - 05:40 #1
Har selv haft problemer med Flash og NT 4.0. Det var en fil lavet i Flash 5, men publishet som Flash 4 fil, men den nægtede at æde den og chrashede hver gang. Umiddelbart var løsningen der en opdatering at Flashplayeren.

/Nikolaj
Avatar billede diktator Nybegynder
06. april 2001 - 08:28 #2
Her  er der en der åbentbart har samme problem på Flashkit.
Desværre ikke besvaret endnu..!! - Men det var måske noget at holde øje med... postet: 04-03-2001 05:43 PM

http://board.flashkit.com/board/showthread.php?threadid=122966

Macromedia har bud på troubleshooting:
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/windows_help.htm
Avatar billede diktator Nybegynder
06. april 2001 - 09:02 #3
Tjeck også lige den her;
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/msaud32_crash.htm

Her er et par bud på hvordan og hvorfor flash playeren crasher browseren, og i nogle tilfælde computeren:
http://www.verinet.com/~nealk/Flash_and_Crash/
Avatar billede brandy Nybegynder
06. april 2001 - 09:36 #4
Jeg havde NØJAGTIG det samme problem for 2 dage siden, på min uddannelse. Løsningen blev, at en administrator loggede sig på computeren (eftersom jeg ikke selv havde rettighederne til det) og installerede den nyeste Flashplayer. Herefter virkede det perfekt!

[Brandy]
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. april 2001 - 11:00 #5
Her er der nogle informationer:

http://www.macromedia.com/home/searchresults/?sp-k=&sp-p=any&sp-a=00050d14-sp00000001&sp-q=NT+%2B+4+%2B+Flash+%2B+conflict&Go.x=14&Go.y=5

Der er en længere forklaring fra og med:

To start Windows in VGA Mode (NT), choose VGA Mode from the boot menu after restarting.

/per

Avatar billede kram Nybegynder
06. april 2001 - 14:19 #6
Hmm, min computer crasher ikke .. den kommer bare med en ActiveX fejl, hvorefter den stopper med at loade flash\'n ...

Det er lidt svært at installere flash fra macromedias side, når det er meningen man skal vente 2 min til en flashfilm installerer sig selv, når man ikke kan loade flash ...

Man kan godt bypass det activeX fis, men så skal man slå sine sikkerheds indstillinger helt i bund, og det er ik specielt klogt, især ik med activeX ...

Jeg håbede på der var en patch der ude eller nogen der kunne fortælle noget? *kigger links igennem*
Avatar billede kram Nybegynder
06. april 2001 - 14:27 #7
jeg har taget et screenshot af fejl-beskeden: http://kram.skibanden.dk/activexfejl.jpg

min computer går ikke ned, den nægter bare at afspille flash ...
Avatar billede hotmailing Nybegynder
06. april 2001 - 15:47 #8
Hvis du VIL ha\' activex slået fra, er der ikke noget at gøre.
Men du kan jo sætte dine indstillinger så du bliver spurgt hvergang.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. april 2001 - 16:11 #9
Nu kan jeg bedre forstå dit problem. Du kan nemlig ikke slå Active X fra, når du skal anvende Flash i din browser.

/per
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. april 2001 - 16:15 #10
Sikkerhedniveauet er simpelthen for højt til at du kan køre Flash playeren. Ved ikke om det kan lade sig gøre i NT, men måske kan man sætte en undtagelse ved playeren´s ID. Så det ikke er et problem, når den møder den er id . classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\"

/Nikolaj
Avatar billede kram Nybegynder
06. april 2001 - 16:44 #11
well .. jeg vil prøve mig lidt vidre med at rode i diverse .. jeg nægter bare at opgradere til win2k eller andre .. NT4.0 4ever .. hehe

Men tak for hjælpen alle!
Avatar billede kram Nybegynder
06. april 2001 - 16:45 #12
ps: jeg har fordelt pointe mellem jer alle!