Avatar billede rekman Nybegynder
13. juni 2005 - 19:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Layout i denne computer, og Mus Nulstillet ved Startup!

Faktisk 3 spørgsmål:

1.) Når jeg genstarter Windows, bliver min Mus markør nulstillet. (og hvem ved hvad mere!!!)
Jeg vælger hele tiden markøren til Hvid 3D, men når jeg genstarter er den almindelige Standard Hvide markør, aktiveret..
Hvordan får jeg XP til at huske hvad jeg har valgt?

2.) Når jeg har haft en fil åben (billede, film, musik), skal jeg genstarte eller logge af, før jeg kan flytte den til en anden mappe.. Hvis jeg prøver at flytte den umiddelbart efter jeg har brugt den, siger windows at den muligvis er aktiv i et andet program!

3.) Jeg har på den ene eller anden måde, fået ændret ved layoutet i DENNE COMPUTER. Før havde jeg XP standard instillingen, som jeg var meget glad for.. Nu har jeg bare et par mapper liggende...

I andre mapper kan man højreklikke og sige "Tilpas denne Mappe".. Men det kan man altså ikke i Denne Computer..
Hvordan får jeg STANDARD instillingen tilbage igen?

Giver 200 point, pgr.. af 3 spørgsmål :-)
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2005 - 19:53 #1
Vi prøver lige en sys.gendannelse først (hvis du har den aktiv)
Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse.
Avatar billede rekman Nybegynder
23. juni 2005 - 00:34 #2
Sorry! Har ikke set nogen har svaret på mit indlæg..
Jeg har fået klaret problem 1 og 3.

Det hjalp ikke med System gendannelsen! :-(

Jeg kan nogle gange kopiere en fil ind i en mappe, og hvis jeg godt ville have rykket den yderligere (I en undermappe), siger den filen er optaget af et andet program (Jeg har LIGE rykket den, og ikke haft den åben) Så kan jeg prøve at flytte den, og 3,4 gang lykkedes det!
Avatar billede haverslev Novice
23. juni 2005 - 12:59 #3
Prøv en Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:

Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)
Du skal have din XP-skive i Drevet.
Avatar billede rekman Nybegynder
23. juni 2005 - 14:22 #4
Når jeg kører reperationen, vil den have jeg indsætter min Windows XP PRO CDROM, for at kopiere vigtige dll filer.. Problemet er, at jeg altså kører Windows XP HOME Edition. Jeg har aldrig været i besiddelse af en PRO version, desværre!
Så den kan ikke komme videre....
Avatar billede haverslev Novice
23. juni 2005 - 14:42 #5
Du kan komme ud for, at du ikke kan køre denne scanning, hvis du har WindowsXP-Home Edition og har installeret SP2.
Der popper typisk denne besked op:
"Filer, som er nødvendige, for at Windows kan køre korrekt, skal kopieres til DLL-cachen. Indsæt Windows XP Professional-cd-rom nu"

Det gør den på nogen pc'ere... og det er fordi du har nyere filer på systemet (SP2), så det giver ikke mening at overskrive dem med forældede filer.

Men man kan gentagne gange trykke Fortsætte og sige OK til at Ignorere filer, som er ældre end de nye som er kommet ind via SP2.

Du skal så lige på windows update efterfølgende.
Avatar billede haverslev Novice
30. juni 2005 - 21:42 #6
kan spørgsmålet lukkes ?
Avatar billede rekman Nybegynder
01. juli 2005 - 18:51 #7
Det kan du tro!
Troede jeg havde givet point og det hele... Sorry!
Her er de, og 1000 tak for hjælpen! ;-)