Avatar billede firouzan Nybegynder
13. juni 2005 - 17:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

C5 light

Jeg har lige investeret i c5light med sp3. Min revisor har sent et kontoplan hvilket jeg har inlæst.
Mit problem er at hun også har sent saldo på diverse driftskontier med, hvilket de ikke er gældende længere. Hvordan kan jeg slette dem i kontoplanen, hvis jeg ikke skal slette hele kontoplanen og starte fra bunden?

på forhånd tak!
Avatar billede beorn Nybegynder
13. juni 2005 - 18:40 #1
du kan nede i finans/tilpasning vælge et punkt som hedder slet alt hvor du kan slette det hele.

men er du sikker på at det ikke er en årskørsel du skal køre så dine statuskonti forbliver de samme?

den findes under periodisk, primo/ultimo og hedder vist dan primo poster.

du skal bare have oprettet den nye periode først.

hvis du vil have de specifikke menu punkter, så må du vente til i morgen da jeg ikke er på kontoret og ovenstående er ud fra hukommelsen :-)
Avatar billede firouzan Nybegynder
13. juni 2005 - 20:26 #2
Jeg venter gerne til imorgen. :-)
Avatar billede nitroguy Nybegynder
15. juni 2005 - 12:17 #3
Jeg har oplevet at når man læser en kontoplan ind, kan der i kontokartoteket forekommme saldi på nogle af kontiene. Kør evt. efterberegning af finanssaldi under Finans->Periodisk->Efterberegn perioder. Reindexer herefter under Generelt->Tilpasning->Database->Reindex Database.

Kontroller herefter om ikke kontokartoteket viser 0 i alle konti.
Avatar billede beorn Nybegynder
21. juni 2005 - 20:08 #4
hovsa, undskyld at jeg ikke har svaret. troede jeg ville få en mail om det, men er desværre kommet til at slå den funktion fra. skriver dig lige op i min kalender så jeg husker dig i morgen.
Avatar billede firouzan Nybegynder
23. juni 2005 - 09:46 #5
Tak for hjælpen i 2:)
Avatar billede beorn Nybegynder
23. juni 2005 - 12:41 #6
opret ny periode først

finans/tilpasning/periode

indsæt en ny som passer med dit regnskabs år. f.eks. pr/01/05 ul/12/05

gå til
finans/periodisk/primo ultimo/dan primoposteringer

den skal stå til at danne primo poster for den nye periode dvs i ovenstående tilfælde

pr/01/05.

og så skulle det være det
Avatar billede firouzan Nybegynder
24. juni 2005 - 09:42 #7
endnu engang tak for hjælpen, den fungere fint nu.
Avatar billede beorn Nybegynder
24. juni 2005 - 09:52 #8
det var godt, men held og lykke med det :-)

hvis der er mere så spørger du bare igen.