Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
13. juni 2005 - 17:25 Der er 4 kommentarer

PST mappe sti forkert i Outlook 2003 som går ned

Outlook 2003. Fejlmeddelelse: Cannot start Microsoft Outlook. Unable to open the Outlook window. The set folders could not be opened. The server is not available. Contact your administrator if this condition persists.
Link med løsning: http://support.microsoft.com/kb/822503/en-us
Efter en sikkerhedskopiering fik jeg ændret stien til en .PST fil i stedet for hele den overordnede mappe. Linket ovenfor beskriver fejlrettelse med Custom Installation Wizard fra Resourcekit som danner ny MST konfigurationsfil som installeres med følgende kommandolinje:
setup.exe TRANSFORMS="C:\MSOCache\All Users\90000409-6000-11D3-8CFE-0150048383C9\New Custom Setup File2.MST" /qb-
Jeg tror at setup.exe er Office setup fra Office CD'en men kommandolinjen - hvordan ? Har prøvet en dos kommandolinje som kører igennem - dog uden ønskede resultat at stien til .pst filerne ændres i overensstemmelse hermed.
Er der virkelig ikke en simplere måde at ændre stien til pst-filerne med ???
Eller er det muligt at kopiere pst-filerne, af- og geninstallere Outlook, og derefter bruge de gamle pst filer eller er det kun muligt at starte forfra igen. Nogen som har prøvet det ???
Helst hurtig hjælp da min mail jo ikke virker før problemet er løst !!!
Avatar billede hcma Novice
13. juni 2005 - 19:39 #1
ved ikke med outlook2003, men i outlook2000 kan pst.filen sagtens lægges ned på f.eks. en anden partition  (kopier den derned og slet den "oprindelige")
Når outlook2000 så åbnes, kommer der en meddelelse op om at stien/pst filen ikke kan findes, men man får mulighed for at pege på en anden placering og det gør man så.
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
13. juni 2005 - 20:08 #2
Tak for kommentaren som gav pote næsten med det samme - fejlen viste sig at ligge at
outlook.pst var gemt under andet navn og så lavede det ballade med at oprette en ny og dårlig fil - da jeg fil slettet den nye og henvist til den gamle med forkerte navn, kørte det bare igen
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
13. juni 2005 - 20:11 #3
OK men jeg har jo ikke mulighed for at give point til en kommentar - hvis du lige dropper et par ord i et SVAR skal du nok få dem ASAP ...
Avatar billede hcma Novice
23. juni 2005 - 11:03 #4
svar O:)