Avatar billede sap Nybegynder
05. april 2001 - 22:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

WinRoute spærrer Roger Wilco, Icq Send, Ftp-server

Jeg ved at dette spørgsmål har været oppe mange gange, men jeg kan ikke få det til at virke.....
Jeg og en kammerat kan ikke kommunikere med programmerne :
- Roger Wilco
- Kan ikke sende filer over icq til hinanden
- Han kan ikke logge på min ftp-server..
Roger Wilco :
Han kan ikke joine en kanal jeg har lavet, men vi kan snakke sammen på en kanal der allerede er lavet...
Icq Send :
Han kan ikke sende filer til mig og omvendt (ligemeget hvis vi får ftp til at virke) Jeg kan godt sende og modtage filer fra andrer.
Ftp-Server :
Han kan ikke joine min ftp-server(G6)

jeg har ikke sat andet op end NAT\'en på WinRoute
Jeg bruger stofa
Jeg har været inde på Shields Up, og der er det kun port 139 NetBIOS der er åben...
ved ftp-server skal jeg ikke indtaste den eksterne ip ?? Man hvor skal det gøres ???

På forhånd tak
Simon
Avatar billede luchas Nybegynder
05. april 2001 - 22:54 #1
http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/internet_programmer/home.phtml?link=9

prøv evt. denne adresse. Den er godt nok tilen cisco router men det kan være den kan hjælpe lidt.
Avatar billede counternewbie Nybegynder
05. april 2001 - 22:56 #2
er det winrouter lite eller pro ?? winrouter pro er meget bedre end lite! ... men jeg mener at i skal have en reg kode først )o:

jeg har været til netværk hos en ven et par gange! der kunne vi godt bruge de programmer som i også \"bruger\". RW, icq osv...

/jonas
Avatar billede -onslow- Nybegynder
05. april 2001 - 22:58 #3
counternewbie  jeg har pro versionnen. og kan ikke modtage filler over icq.

hved godt det ikke er mit smp.
counternewbie  du skal nok nogle point!
Avatar billede sap Nybegynder
05. april 2001 - 23:00 #4
Det er WinRoute Pro 4.1...
Der er noget der hedder port mapping men efter hvad jeg har forstået er der forskelige ting på de forskellige ports...
Avatar billede -onslow- Nybegynder
05. april 2001 - 23:01 #5
sap vi har samme problem!
Avatar billede dalzki Nybegynder
05. april 2001 - 23:12 #6
Hvordan tager man sine point tilbage når du har lavet et spørgsmal..??

.::DalZki
Avatar billede counternewbie Nybegynder
06. april 2001 - 15:09 #7
vi kunne godt sende over ICQ er jeg helt sikker på ! men jeg ved sq ikke om vi kunne modtage, det er ved at være et stykke tid siden..... )o:

/Jonas
Avatar billede sap Nybegynder
07. april 2001 - 08:36 #8
Har lige forhøjet pointtallene, det ser ud til at vi er et par stykker der godt kunne bruge løsningen... :)
Avatar billede dt Nybegynder
23. april 2001 - 13:26 #9
Hey det skal dog lige siges at RW er SPYWARE !! skod program!!1
Avatar billede drikker_med_stil Nybegynder
28. april 2001 - 10:49 #10
Det er fordi at i bægge to er bag firewall der er nemlig ind bygget firewall i winroute.. og icq og roge wiko virker ik når der er firewall i bægge ender
Avatar billede sap Nybegynder
30. april 2001 - 08:13 #11
Drikker med stil :
Det er rigtig, men jeg ved ikke hvordan man fjerne sin firewall i Winroute...
Avatar billede sap Nybegynder
07. juni 2001 - 12:08 #12
Men det skal da kunne virke på en eller anden måde....
Kan man ikke åbne nogle porte i WinRoute ??
Avatar billede drikker_med_stil Nybegynder
09. juni 2001 - 12:59 #13
Jo du kan godt åbne nogle porte i winroute. det skal du gøre under sitings og så Port Mapning.
Avatar billede sap Nybegynder
26. februar 2002 - 21:38 #14
Lukker spørgsmålet