Avatar billede weis Nybegynder
12. juni 2005 - 13:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Online HTML pad

Er der nogle der kender nogle online html pads der er kædet sammen med en access database så html'en bliver gemt i en database istedet for et helt nyt dokument.!
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
12. juni 2005 - 19:17 #1
Jeg kan godt lide: http://www.kevinroth.com/rte/demo.htm

Så kan du selv lave noget input/output kode i asp til den.
Avatar billede weis Nybegynder
13. juni 2005 - 09:42 #2
Jeg har lige fundet noget som er på: http://www.richtexteditor.org/demo/ den virker mere gennemtænkt, men har for mange funktioner og er for kompliceret til at jeg vil ændre i filerne, kender du noget der er mere lig' denne?

(Denne har den fordel at ved linje skift skriver den <br> i stedet for <p></p> som den anden)
Avatar billede clansite.dk Nybegynder
13. juni 2005 - 10:19 #3
Du kan se det jeg bruger:
http://callah.dk/cmsfile/edit.asp (Tryk Edit)
Avatar billede weis Nybegynder
13. juni 2005 - 17:29 #4
-> clansite.dk

Det er også den jeg selv har kigget på, men jeg vil gerne have en der ikke har mulighed for at lave nye filer og rediger i eksisterende filer, der skal bare være mulighed for at lave en tekst i den formatering man vil have vist og så skal den gemme htmlkoden i en database.
Så jeg skal kun bruge følgende funktioner:
klip - kopier - sæt ind - indsæt link - smiley - punktopstilling - font - størrelse - fed - krusiv - linje under - venstre stillet - midter stillet - højre stillet - tekstfarve - (muligvis upload fil)
Avatar billede freud Nybegynder
13. juni 2005 - 21:38 #5
Den bedste WYSIWYG HTML editor jeg kender Tabula - endda et dansk produkt :-)

Tabula har alt og her mener jeg alt ! ( de ting du ikke skal/vil bruge kan du nemt vælge fra i opsætnings filen )

Jeg bruger selv Tabula i mine CMS løsninger og hvis der har været problemer / spg.
har jeg altid fået en kanon service.

Du kan prøve editoren her: http://www.tabula.biz/ShowArticle.asp?MID=4&ArticleID=253
Avatar billede weis Nybegynder
14. juni 2005 - 10:05 #6
-> freud

Jeg har ikke i sinde at betale mig til noget hvor jeg kun skal bruge 1/4 del af deres produkt når jeg kan finde noget tilsvarende gratis, men et godt forslag!
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
14. juni 2005 - 19:34 #7
Og du har ikke kommenteret mit første forslag, selvom den består af relativ få filer (1 js, 1 css, + billeder).

Den virker ellers optimalt, og er browser compatibelt (husk korrekt doctype!)
Avatar billede weis Nybegynder
14. juni 2005 - 22:05 #8
-> claus_joergensen

Det var det med at den ikke lavede et ordentligt linjeskift, der fremkom ikke noget <br> og den lavede dobbelt linjeskift ved "enter", men hvis dette kan ændres vil den være meget god...!
Avatar billede weis Nybegynder
14. juni 2005 - 22:06 #9
ps. jeg mangler også nogle funktioner i den som allerede er i de andre (som fx. smiley og upload billede eller fil)
Avatar billede weis Nybegynder
13. august 2007 - 22:54 #10
lukker