Avatar billede ey Nybegynder
11. juni 2005 - 22:55 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Min kopier virker ikke i XP. Alternativ??

Jeg skal have lavet en backup af min dokument mappe inden jeg skal lave en format c: da min computer er toalt færdig, så derfor vil jeg have en backup over på min anden harddisk.

Mit problem er bare nu, at jeg ikke kan bruge kopier i stifinder eller noget, da explorer.exe så hænger, hvorefter jeg på lukke den gemme ctrl+alt+del. Jeg har ligeledes prøvet i fejlsikret tilstand. Hvad kan jeg ellers gøre, for skal have alle filerne med over??
Avatar billede tubber Juniormester
11. juni 2005 - 22:58 #1
hent total commander og brug den.....

Det kører med 2 vinduer der kan vise 2 forskellige steder på din computer....
f.eks.
vindue 1: my dokuments
vindue 2: d drev

Så markere du det du vil ha kopieret og trykker F5 og så skulle det kører.....
finder lige link til den
Avatar billede clausgold Nybegynder
11. juni 2005 - 23:00 #2
Eller brug commandoen XCOPY i en dosprompt. Skriv xcopy /? og du kan se de forskellige parametre.
Avatar billede tubber Juniormester
11. juni 2005 - 23:00 #3
http://ghisler.fileburst.com/653/tcmdr653.exe

Bruger det selv meget da det er noget bedre end windows exploere......
Det er gratis at bruge, du skal dog trykke 1,2 eller 3 ved startup, der står hvad du skal trykke :)
Avatar billede gratis Nybegynder
11. juni 2005 - 23:01 #4
Prøv med Totalcommander http://www.ghisler.com/ den har forskellige måder at kopiere på, kig under >menuen Opsætning>indstillinger>kopier/slet
Avatar billede gratis Nybegynder
11. juni 2005 - 23:01 #5
*hehe* der er bred engihed :)
Avatar billede tubber Juniormester
11. juni 2005 - 23:01 #6
clausgold: xcopy er fin nok, men til backup er det MEGET MEGET langsomt :) du skal jo skrive en hel masse, da backup oftest ikke bare er 2 filer eller 2 mapper.......
Avatar billede tubber Juniormester
11. juni 2005 - 23:03 #7
og en fordel ved total commander er du kan lave en cue.....

Når du trykker F5 så i stedet for at trykke ok, så tryk F2 så kan du gå vidre og så gøre det igen og igen, så sløver den ikke ned ved flere copy på en gang, og en anden fordel er den IKKE bruger windows copy funktion, så er der fejl i windows skulle det ikke genere total commander........
Avatar billede clausgold Nybegynder
11. juni 2005 - 23:04 #8
Backup´en her er da bare én mappe så vidt jeg kan se
Avatar billede tubber Juniormester
11. juni 2005 - 23:06 #9
jo meeen det er det jo nok ikke når det kommer til stykket, der kommer jo altid noget til hehe :) taler af erfaring, og det er sådan noget som mail, billeder og meget andet man har liggende :)
Avatar billede ey Nybegynder
12. juni 2005 - 14:05 #10
Kanon, Total Commander klarede det hele. Venligst læg et svar alle tre!!
Avatar billede gratis Nybegynder
12. juni 2005 - 14:10 #11
ska ikke ha point.
Avatar billede tubber Juniormester
12. juni 2005 - 16:56 #12
Kommer et :)
Avatar billede tubber Juniormester
12. juni 2005 - 21:50 #13
Og takker da for den dårlige ubegrunnede og annonyme karma :)
Altid rart at blive sablet for at være hjælpsom og have en mening man står ved :)