Avatar billede pjarnfelt Nybegynder
11. juni 2005 - 19:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skjul URL

Er det muligt at skjule alt i url'en der kommer efter www.mitdomain.dk

F.eks vil brugeren ikke se

www.mitdomain.dk/et_langt_navn.htm

men kun domainet?
Avatar billede sungdk Nybegynder
11. juni 2005 - 20:09 #1
Du kan jo lægge din side ind i en frame...
Avatar billede sungdk Nybegynder
11. juni 2005 - 20:10 #2
<frameset rows="0,100%" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"><frame src="" name="topFrame" scrolling="NO" noresize><frame src="http://www.mitdomain.dk/" name="mainFrame"></frameset>

Hvis du nu ikke lige vidste hvad jeg mente :)
Avatar billede pjarnfelt Nybegynder
11. juni 2005 - 20:42 #3
Jeg ville helst undgå frames.

Kan det ikke gøres ved hjælp af .htaccess?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2005 - 23:19 #4
nej
Avatar billede sukos Juniormester
12. juni 2005 - 21:57 #5
mjahh, du kan godt bruge f.eks. sessions, og på den måde include en fil alt efter hvilken session som er sat.
Link ser så ca. så'n ud:

<a href="/?page=kontakt">Kontakt</a>

På indexsiden, sætter du se en session, og laver en header tilbage til filen selv, "/" og så includer så en fil alt efter sessions værdi.
Men bruger kan jo så ikke bruge tilbageknappen! :O)
Avatar billede sungdk Nybegynder
13. juni 2005 - 21:48 #6
Hehe...

Ja vil man finde en løsning kan man stortset altid dette. Men metoderne bliver ofte mere eller mindre brugbare.

Sukos kommer med noget som faktisk opfylder dine krav, men tvivler på at man vil blive glad for det i længden :D
Avatar billede pjarnfelt Nybegynder
23. juni 2005 - 09:23 #7
Så sandt.

Gider ikke have alt i indexfilen, da jeg i forvejen har 20+ sider.

Nå men sungdk's svar må være det bedste.
Avatar billede pjarnfelt Nybegynder
27. juni 2005 - 14:32 #8
Hvad med ved hjælp af apache.
Hvis man har adgang til serveren, kan det så heller ikke lade sig gøre?
Avatar billede pjarnfelt Nybegynder
02. juli 2005 - 18:42 #9
Jeg ved ikke hvorfor, men den gider ikke acceptere det, når jeg klikker accepter svar!
Avatar billede sukos Juniormester
02. juli 2005 - 19:41 #10
Du skal markere navnet, og derefter accepter :O)

Anyway, denne side er også lidt sjov:
http://stock.fumlersoft.dk/

Et javascript(POST), som gør hvad du ønsker, men brugeren kan så ikke bruge reload
Avatar billede pjarnfelt Nybegynder
03. juli 2005 - 14:04 #11
tak :)