Avatar billede stroma Nybegynder
10. juni 2005 - 20:20 Der er 7 kommentarer

iis på xp

jeg prøver at lave en "test" hjemmeserver og har fået oplyst at med IIS i tilføj programmer kan man. Kalder jeg pcs navn / ipnummer eks : pc navn "kontor"  http://kontor  svare systemmet med  404 siden kan ikke vises.  Hvor skal jeg lægge min index.hlm  samt jeg roder lidt med ASP-filer i frontpage 2002 - burde det ikke virke her ?
Avatar billede hpo Nybegynder
10. juni 2005 - 22:40 #1
Din indexfil skal som udgangspunkt ligge på denne sti:
C:\Inetpub\wwwroot

Du skal køre dine ASP-sider gennem din IIS, da koden ellers ikke fortolkes.
Error 404 betyder at du forbinder til din IIS korrekt nok, men at siden du spørger efter ikke findes.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
11. juni 2005 - 00:40 #2
Gå ind i C:\Intetpub\wwwroot og slet alt.
Smid derefter din index/default i roden og kald din computer, så virker det :)
ASP er som standart understøttet af IIS ;)
Avatar billede tubber Juniormester
11. juni 2005 - 16:02 #3
Det er rigtigt  nok det er C:\inetpub\wwwroot du skal ligge filerne i, men der er lige en ting som ikke stemmer i det der skrives.

Den kender ikke index.htm, index.html, index.asp eller default.html som standarder.
Kald din side for default.htm eller default.asp så skulle det virke.
Avatar billede tubber Juniormester
11. juni 2005 - 16:07 #4
Skal lige siges at du kan tilføje index.htm, .html og .asp og også default.html

Højrklik på denne computer og vælg administrer
Gå ned i service og aplikationer
vælg internet information service
gå ind i web sider og højrklik på default websites og vælg enskaber

Nu får du en dialogbox og der vælger du fanebladet dokumenter, der er et vindue hvor du kan tilføje sider som serveren skal genkende.....

og så lige et eksempel.......

hvis index.htm IKKE er tilføjet så hedder adressen:
http://kontor/index.htm

hvis index.htm ER tilføjet så hedder adressen:
http://kontor
Avatar billede tubber Juniormester
11. juni 2005 - 16:18 #5
for at sikre dig det virker så skal du checke hosts filen:

Du finder den her:
Windows 95/98/Me c:\windows\hosts
Windows NT/2000/XP Pro  c:\winnt\system32\drivers\etc\hosts
Windows XP Home c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Åben den i notepad, og så skal den se sådan her ud:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

127.0.0.1      localhost

Gør den det skulle det virke med:
http://computernavn eller http://localhost

hvis denne her linie ikke står i den skal den tilføjes:
127.0.0.1      localhost
Avatar billede hpo Nybegynder
13. juni 2005 - 13:18 #6
Virker det ?

/hpo
Avatar billede hpo Nybegynder
01. juli 2005 - 13:41 #7
Lukketid?