Avatar billede kasperon Nybegynder
09. juni 2005 - 13:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

FTP Problemer

HJÆÆÆÆLP - jeg er ved at rykke det sidste hår af mit hoved...
Har ikke så meget forstand på FTP osv....
Jeg er netop flyttet, hvor jeg før havde en stofanetforbindelse, hvor jeg kunne logge både på min private server og på min virksomheds server.

Jeg er nu flyttet i et boligkompleks, hvor vi har internet gennem TDC - og nu virker det ikke, selvom jeg bruger mine bookmarks fra LeechFTP, som virkede med stofanet.
Leech ftp kommer med følgende fejlmeddelelse:
~ Connecting...
~ Connected to jebijoux.dk, waiting for response...
! Socket Error: connection reset by peer
~ Could not login to jebijoux.dk

Jeg kan heller ikke sende mail via outlook længere(hvis det er til nogen hjælp)

Jeg sidder og arbejder på min virksomheds hjemmeside hjemmefra.... Så HJÆLP ønskes (:
Avatar billede shawnoliver Nybegynder
09. juni 2005 - 13:16 #1
Ligner port problemer

Jeg ved ikke om jeg kan give en løsning.. men prøv lige at skabe en forbindelse til din ftp ved at skrive adresse direkte i Internet exploreren og fortæl om du kan logge på den vej eller andet.

Med hensyn til din mail er problemer sandsynligvis et port problem feks. benytter jeg 2525 i stedet for 25
Avatar billede kalp Novice
09. juni 2005 - 13:19 #2
angående din email lyder som om der mangler et flueben et sted i Outlook Express.
Starter Outlook Express og tryk på "funktioner" og derefter på punktet "Konti".
Der skal du vælge fanebladet "Post". Så skal du markere din konto og så trykke på knappen "egenskaber" ude til højre.
Vælg fanebladet "servere" og derefter skal der flueben i den nederste linje der hedder "Min server kræver godkendelse".
Så tryk på "ok", derefter på "luk" og luk så Outlook Express ned.
Så skulle det køre :)
Avatar billede bennyn Nybegynder
09. juni 2005 - 13:23 #3
Mht dit mail problem, kunne det også være at du skulle skifte den server der står som smtp (udgående) server. TDC kunder kan benytte smtp.mail.dk
Avatar billede kasperon Nybegynder
09. juni 2005 - 13:37 #4
Svar til shawnoliver
Det kan jeg ikke... Jeg har ikke ændret noget ved mine internet-indstillinger siden jeg flyttede - jeg har blot sat stikket i væggen, og så var jeg på nettet. Jeg kan fint bruge internettet, men min FTP virker ikke - har både prøvet på leechFTP
, WS_FTP, smartFTP og ingen virker?
Avatar billede shawnoliver Nybegynder
09. juni 2005 - 14:20 #5
Prøv lige at kontakte tdc og spørg om der skulle være nogen problemer med port 21(ftp) eller 25 (mail) skulle dog være underligt da det ikke er normalt at der er det.
Men de kan jo lave fejl
Avatar billede shawnoliver Nybegynder
09. juni 2005 - 14:22 #6
Jeg ved godt at det er et dumt spørgsmål men har du opsat nogen firewall eller ændret i mellemtiden
Avatar billede kasperon Nybegynder
09. juni 2005 - 17:12 #7
TDC har ikke nogen problemer med 21 eller 25. Har firewall - men er deaktiveret når jeg forsøger at logge på. Den server jeg forsøger at logge på er ikke en fra TDC, men istedet stofanets og Scannets servere - kan ikke logge på nogen af dem uanset hvilket FTP program jeg bruger.
Avatar billede shawnoliver Nybegynder
09. juni 2005 - 17:54 #8
Jeg tjekker lige op på det med ftp.. men det er ikke rigtigt at de har problemer med port 25 (læs nederst)men det er der en løsning på! er det dit firmas mailserver du benytter

Læs dette:

Bruger du en anden udbyder til afsendelse af mails, får lukningen af port 25 følgende betydning for dig
Af Morten Max Andersen 04/02-2004

Efter 1. februar kan du ikke bruge mailservere hos andre udbydere end TDC. Du skal således ændre din opsætning til at bruge TDC's mailserver.

Få en vejledning til de mest udbredte mailprogrammer

Bruger du webmail (du afsender mails gennem en browser, for eksempel Internet Explorer), har ændringen ingen betydning.
Avatar billede shawnoliver Nybegynder
09. juni 2005 - 17:56 #9
der skulle stå
ikke rigtigt at de ikke har problemer med port 25
Avatar billede shawnoliver Nybegynder
09. juni 2005 - 18:59 #10
slår du XP firewall fra når du sender også.. i den seneste opdatering har de nemligt laver fniller med port 21.. du kan lave en untagelse til ftp programmet og lave en undtagelse på port 21
Avatar billede kasperon Nybegynder
09. juni 2005 - 19:04 #11
OK.. jeg ændrer det til TDC mailserver-det undrer mig bare, at jeg har kunne benytte stofanets i maj måned.

Kan det have nogen betydning for FTP problemet eller er det i mine internetindstillingerne jeg skal ændre noget, så jeg igen kan komme på FTP'en?
Avatar billede shawnoliver Nybegynder
10. juni 2005 - 10:38 #12
Jeg kender en der fik der samme fejlmeddelse som dig via Ftp og har skrevet til ham og spurgt om han fandt en løsning(han havde også webspeed)
Grunden til at det virkede med strofa er at de ikke lukker for port 25 til TDC de siger det er for at undgå spam.. men de glemmer at der er mange andre porte man kan benytte. Men i bund og grund er det på kant med loven at hindre nogen at benytte deres webserver. på min mailserver er porten sat sådan op at mean både kan benytte 2525 og 25
Avatar billede kasperon Nybegynder
14. juni 2005 - 19:04 #13
Jeg ved ikke om du har fået dine point.... Skal man ikke bare markere svar eller hva???????????
Avatar billede kasperon Nybegynder
14. juni 2005 - 19:06 #14
Fatter ikke det point system.... Hvordan skal jeg give dig point... tror jeg har givet mig selv point???
Avatar billede bennyn Nybegynder
22. juni 2005 - 23:38 #15
Hvad var løsningen ?