Avatar billede snoezel Nybegynder
09. juni 2005 - 10:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IIS starter ikke ASP.NET afvikling

Hejsa.

Jeg har installeret IIS på min windows xp pro maskine, og det virker helt upåklageligt.

Nu har jeg så installeret .NETFramework 1.1 men den vil ikke afvikle ASP.NET sider, den starter simpelthen Visual Studio programmet, når jeg kører en .ASPX fil i min browser!

Ligeledes påstår Visual Studio ved nye webapplikationer, at "Visual Studio .NET 2003" has detected that the specified webserver is not running ASP.NET version 1.1"

Hvad kan der være galt ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. juni 2005 - 08:01 #1
hej :o)

har du prøvet at køre denne :
"C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_regiis.exe -i"
(det er en typisk placering.... men du kan jo godt have det et andet sted)

mvh
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
05. juli 2005 - 22:29 #2
Snoezel -> Jeg havde samme problem, og Snepnets råd virker perfekt ;-)
Avatar billede snoezel Nybegynder
05. juli 2005 - 22:54 #3
Jeg havde ikke set snepnet havde svaret, har ihvertfald ikke fået en mail :-)

Snepnet>>smider du et svar så du kan få point.

Jeg fik det dog ikke til at virke, jeg måtte hente framework 2.0 og havde en masse bøvl, men nu virker det - havde været noget nemmere med dit svar snepnet ;-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. juli 2005 - 23:01 #4
arh - ja det er lidt ærgeligt at maileriet har fungeret så skidt :o(

hvis du arbejder med begge frameworks kan denne her være god at have:
http://www.denisbauer.com/NETTools/ASPNETVersionSwitcher.aspx

mvh
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
05. juli 2005 - 23:05 #5
Snepnet -> Alletiders lille program :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. juli 2005 - 23:08 #6
jeps - det er en herlig lille sag :o)
mvh
Avatar billede snoezel Nybegynder
05. juli 2005 - 23:18 #7
jeg takker for det ekstra fif :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. juli 2005 - 23:25 #8
det var så lidt - du siger bare til :o)
mvh