Avatar billede basicq Nybegynder
09. juni 2005 - 10:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

flash exe files+write to file

Kan det lade sig gøre at skrive til en txt fil fra Flash MX uden brug af serverside sprog og uden brug af Director?

Jeg ved man kan bruge sharedobject til at gemme indhold (alt indhold) i en slags cookie, men i mit tilfælde kan det ikke bruges, da jeg skal bruger txt filen.

Hvis overstående ikke kan lade sig gøre, kan man så sende parametere til et JavaProgram.exe fra en Flash.exe fil?

Takker
Avatar billede shawnoliver Nybegynder
09. juni 2005 - 13:55 #1
Jeg har et eksempel hvor jeg har en gæstebog der skriver og læser fra en tekst fil, er du interesseret kan du hente den her www.maccure.dk/gbog.zip
Avatar billede flash_geek Nybegynder
09. juni 2005 - 14:49 #2
Typisk skal du anvende en appliction som jsave fra flashjester http://www.flashjester.com/?section=tricks_jtools_jsave

Hvis du selv er en ørn til visualbasic kan du selv lave et værktøj der gør det samme. Husk at flash jo kan hendtes ind i en form som et activeX objekt. Jeg mener macromedia har et link til nogen som har rodet med vb.NET

Men flash har ikke længere nogen metoder til at gemme til en textfil - du ville nok heller ikke bryde dig om hvis din browser - ukritisk skrev textfiler til din PC.
Avatar billede flash_geek Nybegynder
09. juni 2005 - 14:55 #3
Men du hvis vil lave en gæstebog der kun skal lægge på en enkelt maskine. Så prøv at kigge på SharedObjects Classen. Her er en tutorial:

http://www.actionscript.org/tutorials/intermediate/SharedObjects/index.shtml

: ) Det virker storset på samme måde som cokies bare nemmere at have med at gøre.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
09. juni 2005 - 15:05 #4
Hvis du vil gemme i en txt-fil fra en flash exe, så har du brug for et externt program - programmet jeg vil anbefale er northcodes swf studio - du kan læse mere om det her: http://www.northcode.com/
Avatar billede basicq Nybegynder
02. juli 2005 - 10:47 #5
Northcode det blev det rykker.. Takker for Shared*Object det er cool