Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
08. juni 2005 - 19:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

uden antivirus

Jeg er blevet ramt af en virus over msn, ved ikke hvilken ..
fik den ved at trykke på nedenstående link..(som er ændret, da det er min msn også)
http://www.vbulettin.com/profile.php?email=c@hotmail.com

denne virus har lukket mit norton antivirus ned og hver gang jeg prøver på at finde eller komme ind på en side med online-antivirus lukker den explore ned.

den sender også følgende tekst til mine andre msn-kontaktpersoner "hey, is this you?"

jeg håber i kan hjælpe mig med at finde ud af hvilken det er, eller hvis i kender den så komme med en løsning ..

på forhånd tak
Avatar billede kalp Novice
08. juni 2005 - 21:11 #1
Kør først www.arlet.dk/FixSflog.exe

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
08. juni 2005 - 22:41 #2
det var ikke den første fixSflog.exe

og når jeg prøver hijackthis, skriver den "warning" og noget mere i 2 sek og så blinker skærmen og der sker ikke mere .. jeg kan ikke nå at trykke ok
Avatar billede kalp Novice
08. juni 2005 - 22:48 #3
prøv i fejlsikret tilstand
Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
08. juni 2005 - 23:18 #4
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:05:51, on 08-06-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\kvjsuoiex\csrss.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Viewpoint\Viewpoint Manager\ViewMgr.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\winupdate32.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Ares\Ares.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\PROGRA~1\AIM\aim.exe
C:\Programmer\Rainlendar\Rainlendar.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Documents and Settings\*****\Skrivebord\hijackthis 1\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://wer-mit-wem.webhop.net/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F3 - REG:win.ini: load=C:\WINDOWS\system32\kvjsuoiex\csrss.exe
F3 - REG:win.ini: run=C:\WINDOWS\system32\kvjsuoiex\csrss.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll (file missing)
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ViewMgr] C:\Programmer\Viewpoint\Viewpoint Manager\ViewMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Updater Online] winupdate32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [doit.exe] doit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [csrss] C:\WINDOWS\system32\kvjsuoiex\csrss.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Updater Online] winupdate32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [doit.exe] doit.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ares] "C:\Programmer\Ares\Ares.exe" -h
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [AIM] C:\PROGRA~1\AIM\aim.exe -cnetwait.odl
O4 - HKCU\..\Run: [doit.exe] doit.exe
O4 - HKCU\..\Run: [csrss] C:\WINDOWS\system32\kvjsuoiex\csrss.exe
O4 - Startup: Rainlendar.lnk = C:\Programmer\Rainlendar\Rainlendar.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: AIM - {AC9E2541-2814-11d5-BC6D-00B0D0A1DE45} - C:\PROGRA~1\AIM\aim.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1097004752250
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kalp Novice
09. juni 2005 - 08:51 #5
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Afinstaller eller slet disse programmer/mapper manuelt.

C:\WINDOWS\system32\kvjsuoiex\
C:\Programmer\Ares\

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://wer-mit-wem.webhop.net/
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Updater Online] winupdate32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [doit.exe] doit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [csrss] C:\WINDOWS\system32\kvjsuoiex\csrss.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Updater Online] winupdate32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [doit.exe] doit.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ares] "C:\Programmer\Ares\Ares.exe" -h
O4 - HKCU\..\Run: [doit.exe] doit.exe
O4 - HKCU\..\Run: [csrss] C:\WINDOWS\system32\kvjsuoiex\csrss.exe

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis nok fjernet!)

Filen

C:\WINDOWS\system32\winupdate32.exe

søg efter filen doit.exe og slet den

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik ramt på det hele eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
13. december 2005 - 21:31 #6
sorry kalp .. blev nød til at formatere og reinstaller .. men det skader jo heller aldrig .. så køre den jo da hurtigere ;) men tak for hjælpen og er meget ked af at jeg ikke har fået den lukket før nu.