Avatar billede -godfather- Nybegynder
08. juni 2005 - 16:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

TCP/IP problem bla. renew ip.

Hej alle eksperter.

Sidder i denne situation http://www.serverguider.dk/Debat810.html

Har en Linksys router model BEFW11S4.

Har to stationære og en bærbar på netværket.

Status:
Stationær #1 fungerer 100% og har samme indstillinger som Stationær #2, endda samme hardware hele vejen igennem.
Netværkskortet på disse stationære er onboard og befinder sig på en MSI K7N2 Delta 2 Series hvis det siger nogen noget.
Den bærbare kører såvel LAN som wireless og virker 100% på begge.
Stationær #2 virkede indtil for 4 timer siden 100%, men da mit kabelmodem mistede forbindelsen til udbyderen resetede jeg modem  og router som jeg altid har gjort. resultatet var at stationær #1 kører og bærbar kører men ikke stationær #2.

Stationær #2 får en adressetype (af windows opkaldt): automatisk privat adresse med IP'en 169.254.34.127 og undernetmaske 255.255.0.0.

De andre computere har af typen 192.168.1.100, 101, 102 osv. Undernetmaske 255.255.255.0.

Alle computere står til hent automatisk IP (har forsøgt med statisk uden at det gav nogen forskel).

En lille sjov ting er at jeg kan tage netværkskablet fra den stationære der ikke virker og smide i min bærbare eller den anden stationære og så virker det ...

Der må være andre der har siddet i samme situation, det kan ikke passe andet. Jeg har læst en del om det på internettet men her har folk enten givet op eller brugt systemgendannelse (har forsøgt uden held).

Håber i eksperter kan hjælpe mig. Er en smule desperat. Giver gerne 200 point til den der kan svare.

Med venlig hilsen

Christian / Godfather
Avatar billede screem_brille Novice
08. juni 2005 - 17:09 #1
Defekt netkort.
Avatar billede -godfather- Nybegynder
08. juni 2005 - 17:14 #2
well endnu en sjov lille detalje .. Stationær #2 lavede dette nummer for 1 uges tid siden. Efter 4 dage var jeg lige ved at sende bundkortet tilbage som defekt, men skulle lige hente et dokument på computeren inden. Jeg ved ikke om man her kan sige heldigvis, men det virkede pludselig uden videre.

Kan det være min router der benægter adgang fra denne mac-adresse? og hvordan kan jeg få den til at lade være med det? Jeg har både forsøgt med reset knappen på routeren samt at cutte strømmen til den. Ingen af disse ting har umiddelbart haft nogen effekt.
Avatar billede -godfather- Nybegynder
08. juni 2005 - 17:19 #3
Min konfiguration på routeren er helt standard bortset fra et par port forwardings til World of Warcraft.

Men kan det have noget at gøre med:

Client Lease Time: 0 minutes (0 means one day) ??

Ikke noget jeg har pillet ved før, men jeg ved ikke om den efter 24 timer eller sådan skal have en ny godkendelse af mit netkort. Det virker jo stadig uden problemer på såvel stationær #1 som på bærbar så tvivler ..

Skal også lige siges at Stationær #2 siden sidste nedbrud har virket i 3+ døgn ca.
Avatar billede -godfather- Nybegynder
08. juni 2005 - 17:24 #4
Avatar billede -godfather- Nybegynder
08. juni 2005 - 17:26 #5
> Screem_brille

Beklager, men tvivler på du har læst indholdet på det øverste link der beskriver den samme situation jeg er i. Den siger jo netop at han skifter sit netkort og at det stadig ikke fungerer.

Tvivler stærkt på at han ville være så dum at sætte et defekt netkort i for igen at konstatere at der intet Internet er på hans computer.
Avatar billede -godfather- Nybegynder
08. juni 2005 - 17:39 #6
Når jeg kigger i min event log får jeg at hver gang jeg logger på optræder en advarsel vedrørende DHCP: Beskrivelse: Computeren har konfigureret ip-adressen til netværkskortet med netværksadressen 00110968D530 automatisk. Den benyttede IP-adresse er 169.254.34.127.

Yderligere hjælp og support findes på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp

Ydermere får jeg efterfølgende 4 fejl på noget der hedder W32Time. Ved ikke om de har noget med hinanden at gøre, men igen tror jeg næppe.
Avatar billede -godfather- Nybegynder
08. juni 2005 - 17:40 #7
Kan så lige se at det fede Microsoft (MS) link ikke virker da MS har valgt ikke at skrive en sk** om emnet :(
Avatar billede -godfather- Nybegynder
08. juni 2005 - 18:41 #8
Nu forsøger jeg at reinstallere netkortsdriveren, men når jeg fjerne netkortet under enhedshåndtering går den i svarer-ikke-mode... ÆV!
Avatar billede screem_brille Novice
08. juni 2005 - 20:36 #9
hvorofor ikke lige undersøge om han faktisk har prøvet med et andet netkort, for alt tyder da på at det er der fejlen ligger (indtil det er undersøgt kan jeg ikke se der er grund til at søge andre steder efter fejlen)
Avatar billede -godfather- Nybegynder
15. juni 2005 - 09:16 #10
Undskyld at svaret først kommer nu, men var udenbys.

Jeg løste problemet ved at tage strømmen fra mit tower og lade det stå et par timer for at aflade. Umiddelbart har jeg ikke haft nogen problemer siden ... UNDERLIGT!

mvh.
Christian